Är det höst nu?

Vilken underbar höstdag, ja hösten har faktiskt kommit det är riktigt ruggigt ute på kvällarna och tända ljus och en filt i soffan är inte helt fel nu. Idag sov jag till klockan nio vilket var väldigt skönt eftersom att jag de senaste dagarna har vaknat runt åtta. Jag satt på mig tuntofflorna och tände ljus och åt en riktigt god frukost tillsammans med min älskade sambo. Vi bestämde oss för att gå ut och gå i Nackareservatet, en väldigt fint grönområde med fina löparspår. Vi tog en raskpromenad på 5 km och bara pratade om allt och ingenting,mysigt!

När man bor i Stockholm är det inte ofta man tar sig ner på stan för att shoppa eller bara gå omkring, sånt man tyckte var jätte mysigt när man bodde i Västerås. Fast idag gjorde vi det, vi hoppade på t-banan och hade en fantastisk eftermiddag inne i centrum. När dagen hade varit som vi önskade hela dagen tänkte vi fortsätta i det spåret och köpte därför hem suschi, tände massor med ljus. Nu har vi krypt ner under en filt  med en kopp te och tänker fortsätta mysa enda till ögonen sviker oss och säger godnat.

Middag

Jag älskar mitt hem!

Vad skönt det är att laga mat i sitt eget kök efter att man varit utomlands, det var otroligt god mat i Italien fast man tröttnar på restaurangmat. Igår blev det fisksoppa på menyn, det var svärmor Lena som bjöd mig på den en gång för något år sedan sen dess har det fastnat. I går tog jag fram modet och bjöd över Lena på sin egen soppa, kanska vågat av mig tycker jag med tanke på att det är hennes recept.

Italien

Nu har vi kommit hem efter en underbar vecka i Italien.
Vi har solat, badat, ätit god mat och tagit hand om varandra, det har varit helt underbart.
Jag kan verkligen rekomendera Sicilien och Giardini Naxos, vi hade ett helt okej hotell med utsikt över vulkanen Etna 150 meter till stranden och 150 meter till centrum. Däremot åkte vi flera gånger upp till Taormina en liten by som låg uppe i bergen, snacka om vackert. Det var första gången för mig i Italien och jag hade så klart en bild om hur Italien skulle se ut och vara, Taormina slog mig med häpnad.

Här kommer det lite bilder

Det finns många fler bilder, men vårat internet är väldigt långsamt förtillfället men har inte orken till att lägga in fler just nu. Sen är det faktiskt fångarna på fortet på tv nu jag ska uppleva gamla minnen :)

Störst av allt är kärleken
David du är mitt allt

Semester

Nu har jag jobbat klart för den här sommaren,
Vi flyttade tillbaka till våran underbara lägenhet i lördagskväll efter att vi firat Davids mamma som fyllt 50 år. Det var en trevlig fest tillsammans med Davids mostrar, morföräldrar och kusiner. Vi glömde dessvärre våran kamera hemma och kunde därför inte ta några bilder från kvällen, Lena (Davids mamma) tog med sin kamera så eventuellt kan jag lägga upp någon bild här lite senare.

Nu är klockan 20.00 och jag ska ta en dusch innan jag går och lägger mig. Taxi kommer och hämtar oss klockan 03.00 inatt och kör oss till Arlanda. VI SKA TILL ITALIEN! Jag har inte tänkt så mycket på den här resan och det är ingen direkt planering inför en charterresa, och helt plötsligt är det bara idag. Nu börjar det små krypa lite i benen och man vill att taxin ska vara här nu. Förväntingarna börjar stiga och om ett dygn sitter jag troligen på någon italiensk resaturang med en god pasta och ett glas vin.

Det ska bli så skönt och lite spännande att åka på min första charterresa tillsammans med en pojkvän.
Inte vilken pojkvän som helst utan min helt underbara David som jag älskar så högt på jorden.
Vi ska sola och bada, läsa böcker, ge varandra massage, äta godmat och ta hand om varandra i de romantiska italien.

Bilder, Dagbok m.m kommer när vi kommer hem!

Resan är bokad!

Vi ska till Italien(Sicilien)
Åh vad jag längtar det ska bli så mysigt att åka på semester igen med David, och sola och bada en vecka innan skolan drar igång. Det var inte lätt att hitta någonting som kändes helt rätt, vi funderade på Cypern, Grekland, Kroatien, Turkiet, Spanien aah i princip har vi varit öppna för det mesta som kunde erbjuda sol och bad.

Men när vi fick upp ögonen för Italien fanns det ingen återvändo. Vi har besämt oss för att åka till en liten by som heter Giardini som ligger i Sicilien i höjd med tåspetsen på skon. Vi har bokat en hotell som heter Villa Giardini inget märkvärdigt alls, men det är omgivningarna som lockar mig. Bara det att den lokala brödbilen kommer till hotellet varje morgon och man kan köpa rykande färskt bröd låter väl underbart?

Ovanför byn uppe i berger där vi ska bo ligger det en annan by vid namnet Tormina som ska vara väldigt italiensk med många små gränder och romantiska restauranger. För att ta sig upp till Taormina åker man linbana, mysigt eller vad?

Vi kommer också bo i närheten av Etna, europas största aktiva vulkan(för er som inte visste). Etna är ett av de världens 100 underverk som jag har bestämt mig för att se, jag ska se alla hundra är väl uppe i max 10, men är ju bara 22 så!

Taormina

Sicilien

Snart... Snart...Snart...

ÄLSKAR DIG DAVID
(snart har vi varit förlovade 1 år, vad tidigen går fort)