Resan är bokad!

Vi ska till Italien(Sicilien)
Åh vad jag längtar det ska bli så mysigt att åka på semester igen med David, och sola och bada en vecka innan skolan drar igång. Det var inte lätt att hitta någonting som kändes helt rätt, vi funderade på Cypern, Grekland, Kroatien, Turkiet, Spanien aah i princip har vi varit öppna för det mesta som kunde erbjuda sol och bad.

Men när vi fick upp ögonen för Italien fanns det ingen återvändo. Vi har besämt oss för att åka till en liten by som heter Giardini som ligger i Sicilien i höjd med tåspetsen på skon. Vi har bokat en hotell som heter Villa Giardini inget märkvärdigt alls, men det är omgivningarna som lockar mig. Bara det att den lokala brödbilen kommer till hotellet varje morgon och man kan köpa rykande färskt bröd låter väl underbart?

Ovanför byn uppe i berger där vi ska bo ligger det en annan by vid namnet Tormina som ska vara väldigt italiensk med många små gränder och romantiska restauranger. För att ta sig upp till Taormina åker man linbana, mysigt eller vad?

Vi kommer också bo i närheten av Etna, europas största aktiva vulkan(för er som inte visste). Etna är ett av de världens 100 underverk som jag har bestämt mig för att se, jag ska se alla hundra är väl uppe i max 10, men är ju bara 22 så!



Taormina


Sicilien



Snart... Snart...Snart...

ÄLSKAR DIG DAVID
(snart har vi varit förlovade 1 år, vad tidigen går fort)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Lyckan´s ostar!!!!

Jag håller ställningarna här hemma;))

Kram Faster...

2010-08-03 @ 20:33:14
Postat av: Caroline

Vad underbart det låter, gumman! Ni förtjänar en härlig semester efter allt jobbande i sommar. När åker ni?

2010-08-05 @ 08:36:35
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0