Annorlunda ledighet

Hej igen fantatiska läsare!
Det är helt otroligt att ni är så många som fortsätter titta in här trots att jag är så flyktig i mitt skrivande.
Nu har jag tagit sommarlov på riktigt, jag behöver inte tänka på skola någonting mer fören i Augusti igen, och då ni ska jag gå in på min sista, allra allra sista termin på Universitet. Nu består dagarna till största del av jobb och det gör mig inte någonting. Trots att jag ska jobba 13 dagar i sträck, missar midsommarafton på sommarön känns det som om jag är ledig. Innan sommarlovet tog fart hade jag 12-13 timmarsdagar nästan varje dag, först träna, sen skola, sen jobba. Nu är det helt plötsligt bara jobb och träna och massa tid över hemma och med mina vänner. Det känns som en fantastiskt sommar och "ledighet".

I två dagar har jag haft besök av min kompis Madeleine. Vi har strosat omkring på stan, skrattat, och babblat massor exakt så som det ska vara när två vänner träffas, som inte ses allt för ofta.  Tack för trevliga dagar Madeleine.

För varje dag som går är det närmare tills älskade David kommer hem. Jag vet att han börjat plugga rejält inför terminens alla slutprov i Kina och jag är så förbaskat stolt över honom. Det här har han gjort bra må ni tro. Medan han pluggar på där borta, är jag hemma och drömmar mig bort i inredningstidningar, inredningsbutiker, bloggar mm. För nu är det klart vart vi ska bo, och det blev riktigt riktigt bra. Fy bubblan vad jag längtar efter att få sätta igång med mina projekt och få någonting nytt att förälska mig i. Av någon anledning har jag känslan av att David är glad att slippa vara så invovlerad i planeringen, för drömmarna är många nu.

Kram.

Kommentarer
Postat av: line

hei! Koselig å titte innom bloggen din.

God sommer!

klem fra Line

2012-06-13 @ 22:01:20
URL: http://www.fredriksen4.blogspot.com
Postat av: Madde

Tack själv!! <3

2012-06-15 @ 08:52:45
URL: http://bangboom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0