Havet

Eftersom att jag växt upp i Västerås, så har det där med havet varit semesterlyx. Doften av hav fick jag njuta av på familjesemestern till Varberg. Nu när vi bor i Stockholm vill jag gärna om tillfällen ges åka till havet. Det är något speciellt med doften av tång och saltvattnet som gör att man blir lite sträv i huden och håret får ett sånt fint fall efter att man snabbt vågat doppa sig i det kalla vattnet. Så ni som har havet i närheten, ni njuter väl ordentligt.
 
 
Det är dagar som dessa som man tittar tillbaka till i mitten av november, och får en påminnelse om varför man valt att bo i Sverige. Jag kan faktiskt tycka att det är mysigt att åka ner till havet även lite mot hösten, packa ner en extra 
filt och kanske något varmt och dricka, eller varför inte en höstgrillning tillsammans med goda vänner. 
 
 
Jag hade som ni säkert förstår en kanondag. Solen visar sig idag också i Stockholm så jag ska ta mig ut på balkongen nu och dricka en kopp kaffe innan jag ska plocka i ordning bland tvätten, det måste ju göras även dagar då solen skiner.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0