Blues och frukost på sängen

Hej!
Hoppas ni haft en trevlig helg. Det har blivit lite skrivande några dagar, haft fullt upp och inte haft tid att fotografera någonting eller haft tid att tänka på något att dela med mig av. På söndagar brukar det dock så här på kvällskvisten alltid finnas lite tid för skrivande och fotoredigering. Svärfar fyllde år igår, vilket firades med fantastisk mat hemma hos svärföräldrarna. Det bjöds på kycklingrulader med västerbottenost och salmiak panacotta till dessert. Ni förstår nog att det smakade smaskens. Vi fick också en förfrågan att följa med till St:Clara, som är en Bluesbar här i Gamla Stan. Ett ställe som svärföräldrnas fullkomligt älskar. Vi drog ner åldersnittet rejält jag och min sambo, men förbaskat trevligt hade vi. Många musikaliska människor samlade på ett och samma ställe, som i tur och ordning turades om att dra några ackord.





Det blev en sen kväll, fylld med skratt och trevligt sällskap. Detta ledde till att jag som inte är någon kvällsmänniska och vanligvis knoppar in i soffan runt 22 på kvällarna, var väldigt trött i morse. Någonting min sambo skötte väldigt bra, då han steg upp tyst och en stund senare dök upp med en frukost på sängen. Jag fullkomligt älskar frukost, och att få äta den helt nyvaken i sängen är nästintill oslagbart.




Övrigt har dagen bara handlat om att vila upp sig inför den kommande veckan, gjort klart några uppgifter som ska lämnas in i morgon, promenerat i det fina vädret, handlat, tvättat och söndagsfikat. Sambon var och köpte sig en ny dator idag och det är ju inte utan jag blir lite avundsjuk. Nu tänker jag slappa lite i soffan innan det är dags att laga lite middag.



Kaffekopparna vi hade till söndagsfikan är också ett loppisfynd, 12 stycken muggar med fat för 70 kronor.

Ha en trevlig söndagskväll, så ses vi snart igen.
Kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0