Fotoutmaningen [en hörna av trädgården]

Att få ha en egen trädgård tillsammans med David i Stockholm, en trädgård fylld med frukt, bär och grönsaker och massvis med vackra blommor ligger lite längre fram i tidenen där vi befinner oss just nu. Stockholmslyx för två studerande 24 åringar är att ha balkong, vilket vi också fått möjligheten att ha. Den är inte särskilt stor och två personer och lite växter är vad som får plats, men de passar oss utmärkt. 
 
Jag har en liten önskan som blev uppskjuten till nästa sommar, om att bygga en soffa, mer liknande en trälåda att ha på balkongen.med praktisk förvaring under sittytan som ska fyllas med flertalet fina kuddar i sommaren alla färger, för att senare mot vintern bytas ut mot härliga fårskinnsfällar. Detta för att slippa alla stolsben som min sambo förövrigt har en stark förmåga att slå både tår och knän i. 
 
 
Här är en hörna av vår balkong, blommlådorna som jag köpte för över tre år sedan, hänger fortfarande med. I år med vita ch blålila blommor. Lampan som skymtar i bakgrunden är en gammal ärvd stormlampa som tillhörde min bonusfarfar tils jag fick den för någon vecka sen. 
 
De var min tur att hamna ur fas med utmaningen i går, jag var så himla trött och var en stor del av kvällen hemma hos en granne. Men förhoppningsvis blir de två inlägg i dag, så fall väntar något jag gjort själv....
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0