Tillbaka med en ny design

Det var inte länge jag klarade av att dela med mig av mina tankar och funderingar!
Nu har bloggen som ni ser fått ett nytt utseende och kanske kan det motiverar mig till att skriva lite mer. Jag måste tacka igen och jag blir förvånad att folk är inne och läser varje dag trots att jag inte har skrivit på ett tag.

Det senaste tiden har det inte hänt speciellt mycket, en stor grej är att jag nu är anmäld till Tjejvasan som går av stapeln i februari. Jag börjar inse att det inte längre finns någon återvändo och att jag bara ska pallra mig runt dessa 3 troligen långa mil. David(pojkvän) sa till mig för någon dag sedan att jag borde gå ut och gå tre mil nu innan snön har kommit och jag har någon möjlighet att åka skidor för att känna på hur långt det är. Helvete heller tänkte jag, 3 mil är ju as långt...och jag ska åka skidor så långt, hur ska det gå egentligen?

Studierna då, jo det knallar på. Fick tillbaka tentan jag hade om arbetsmarknaden i jämförande perspektiv, det gick inge vidare ska jag erkänna. Trots att jag enligt mig gjorde en bra tenta fick jag inte mer än ett D i betyg, det känns piss om man få uttrycka sig så. För er som undrar nu vad de är för konstigt betyg skala är det så att vi har betyg från A till F, där E är godkänt. D är då inget toppbetyg men iaf mer än bara godkänt. Jag hade 85 % rätt på tentan, så även om man inte ska skylla ifrån sig, anser jag att hans sätt att sätta betygsnivåer inte är helt okej!
Nog om det, nu har jag ny tenta på fredag i lönebildning. Känns som om jag har allt under ganska god kontroll men man vet aldrig, tydligen!

Vardagen i övrigt?
Jo måste erkänna här också, att det är faktiskt ganska tråkigt med vardag. Även om jag vet att det bara är jag själv som kan göra någonting för att skapa mig en mer "rolig" vardag så är inte så lätt alla gånger.
Det finns saker som MÅSTE göras, som att tvätta, diska, städa, plugga, laga mat, träna, handla, vattna blommor... det kan fortsätta i evigheter känns det som. Så visst har jag haft en liten svacka men börjar så sakta ta mig upp därifrån och försöker se ljust på vardagen och uppskatta alla små helt underbara saker som händer varje dag om man bara öppnar ögonen och är lite lyhörd så hittar man alltid någonting som gör vardagen lite mer lättsam.


Tjuvlyssnat!
Två små pojkar kanske 5 år stod och speglade sig i tunnelbanans fönster idag när jag och David var på väg hem.
De insåg att de kunde pussa på sig själva på glaset och tyckte det var himla kul. Pussarna flödade och killarna berättade tydligt och högt var de skulle pussas någonstans, - jag pussar dig på låret, jag pussar dig på magen, jag pussar dig på huvudet och helt plötsligt kom det som gjorde att jag bara inte kunde hålla mig för fnitter.
- Jag pussar dig på snippan, jag pussar dig på snorren. Två generade mammor började skratta och alla andra passagerar i närheten. Dessa pojkar gjorde min dag!




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej på dig!

Vilket fint utseende på bloggen, kul att du skriver igen:)

Vardagen är inte så tokig,förgyll den med alltmöjligt.

Love you/Faster

2010-10-31 @ 06:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0