Västerås

Det är någonting speciellt att vakna upp på morgonen hemma hos mamma.
Jag får känslan av att jag är liten igen, mamma kommer in och pussar en godmorgon och säger att frukosten är framme. Jag åt risgrynsgröt med kanel och mjölk det känns nästan som om det vore julaftonsmorgon. Men nej inte riktigt än, nu sitter jag här med en kopp kaffe och ska snart börja stirra i skolböckerna en liten stund innan jag ska förbi mormor på en fika. Åh älskade mormor vad jag har saknat henne!

Jag ska försöka få mamma att åka med mig till Billiga Nisse, kan tänka mig att det finns en heldel julpynt där och nästa helg hade jag tänkt börja pynta i våran boning. För ett år sen var vi i Thailand just nu och hade inte alls några planer på att inreda lägenheten med julmys. Får väl pynta extra mycket i år då kanske!

Ska även hitta kakelplattor ska nämligen göra mig några underlägg att ställa varma kastruller på när man serverar maten vid bordet efter lite inspiration från Kristina. Kristina är min mammas kusins sambo, kika in den bloggen och du vet vad du ska göra i helgen.

Nästa helg hade jag tänkt bjuda över några kompisar på lite pepparkaksbakning, lussebullar och glögg. För att riktigt känna att första advent är här, det är mycket möjligt att jag och min sambo tar oss en tur på julmarknaden på Skansen.

Efter detta borde väl julstämningen ha kommit ordentligt?




Bilden kommer ifrån:
http://pyssligajakobs.blogg.se/images/2008/jul2_18975376.jpg





Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, nu vart jag mammasjuk och julpyntningssugen!! Snart så... =)

2010-11-21 @ 11:30:49
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0