Vårens vardag

Hej.
Det var verkligen länge sedan jag skrev här, nästan så länge sedan att jag hade glömt bort att bloggen existerade. Dock tycker jag att det är så förbaskat kul att gå tillbaka och läsa mina egna skrivna ord, ett sätt för mig att få drömma mig tillbaka bland mina egna minnen. 
 
 
 
Nu är det vår. Jag är mammaledig och vi räknar dagar tills vårt lilla knyte ska komma ut till oss. Tiden bara rusar förbi. Jag har redan hunnit vara hemma i två veckor, i morgon går jag in i gravidetsvecka 40. Med andra ord veckan som innehåller dagen D.  Spänningen är olidlig, längtan ännu värre. Känner små, små värkar och hoppas så att det ska dra i gång nu så vi får träffa den lilla som vi väntat på så länge, och vips så är värkarna borta och boken " Att bli mamma" konstaterar förvärkar (någonting man kan ha på tok för länge enligt min mening). 
 
 
Mina dagar just nu består inte av så väldigt mycket spännande utflykter och aktiviteter. Jag läser böcker i en helt ny utsträckning, sover mitt på dagen i bland faktiskt både på förmiddagen och eftermiddagen. Går lugna promenader och försöker ta varje dag lite som den kommer. 
 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte trivs med att vara hemma. Att få strosa runt i vår lägenhet ordna med dom små projekten som jag så länge skulle vilja ha haft tid att ordna med. Eller känslan av att lägenheten de senaste två veckorna varit väldigt städad. Det känns lyxigt att få bo i den här lägenheten just nu, och att slippa bo i en lägenhet som speglar en stressig vardag. När jag under stora delar av dagarna bara ligger och tittar på min mage och dom små fötterna och händerna som bökar där inne slås jag av känslan av att vara rik på tid. Det är en riktigt härlig känsla som jag önskar att alltid få behålla inom mig. 
 
Kram. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0