boar och boar

Ja, det är vad jag gör om dagarna. Snart börjar dock alla mina dagliga projekt att ta slut. Det är underligt vad en graviditet kan framkalla hos en. Normalsätt brukar jag inte känna någon stress över överfyllda skåp, tvättkorgar som svämmar över, garderober som inte är färgsorterade. Nu däremot kommer det inte på frågan. Allt ska vara på sin plats, jämnt. 
 
 
 
Jag tvättar. putsar fönster. dammar. sorterar bebiskläder. datumsorterar i kylskåpet. soppsortering har blivit viktigt. skrubbar lister. dammsuger tak. puffar kuddar. frostar av frysten. bakar inför kommande besök. viker om allt i garderoben. skänker kläder till behövande . planeterar om blommor och mycket, mycket mer. 
Ni förstår att jag har ganska fullt upp dagarna? 
 
 
Detta i kombination med att jag givetvis måste sova mitt på dagen, gå min dagliga promenad. Evenutellt säkert gråta en skvätt över hur mycket jag saknar mitt vanliga pigga jag. Lika ofta som jag bubblar över av glädje när jag åtminstone försöker förstå att vi när som kan få träffa knytet. Att det innebär en känslomässigt berg- och dalbana att vara gravid är bara förnamnet.
 
Största frågan är bara hur sjutton man kan välja att sortera allt från golv till tak när man är ledig, och skulle kunna ägna sig åt så mycket roligare saker. Men sortera är bland det bästa jag vet just nu. 
 
 
Vi får se vad dagens projekt kommer innebära. Nu ser jag att regnvädret som var i morse börjar övergå till solsken. Så kanske att jag kommer spendera några timmar på balkongen.
 
Kram. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0