Sommar i Sverige

Tänk för sex veckor sedan befann vi oss på förlossningen bara timmar i från att möta vår dotter. Sedan dess har vi befunnit oss i en bebisbubbla där precis allt kretsar kring henne och ingenting i vårt liv är sig likt. Dagarna fullkomligt flyger förbi och det är inte utan att jag blev lite sentimental när jag i går kväll tvingades lägga bort dom söta små byxorna i strl 44. Hjälp har hon redan hunnit växa ur så mycket kläder. Nu gör givetvis rosenskena sitt eftersom man sätter kläder utanpå skenan, men även utan skena hade vi tvingats göra en rotation i garderoben och plocka fram storleken större kläder. 
 
 
 
Sedan vi fått barn lever vi betydligt mycket mer i nuet, fångar upp varenda minut med henne. Att vakna upp till ett leende från vår dotter får allt annat att stanna upp. Vi pratar om hennes framsteg i att lyfta huvudet som att det vore världens mest fantastiska grej, men för oss är det ju faktiskt det. Jag kan sitta och titta på henne i timmar och jag får aldrig nog.  Det är dessa stunder som gör att man orkar med, för det är allt anant än lätt att ha blivit förälder. Bloggen och Instagram är ett ställe där jag vill dela med mig av det positiva i mitt liv, däremot vill jag inte att ni som läser tror att vi lever i den där drömvärlden som faktiskt inte existerar. Jag gråter också i frustation över hur trött jag är, samtidigt som jag har en gråtande bebis på min axel. Eller får panik av bristen på egentid. Det är inte lätt, absolut inte. Fast trots detta är Ella det bästa som hänt mig. 
 
 
Sommar och vi har blivit med bil. Vi hade säkerligen inte köpt bil om det inte vore för att vi fått barn. Fast med barn underlättar det enormt. Så nu kan vi åka vart vi vill när vi vill. Som till min familjs smultronställe. Det är så otroligt mysigt där ute på ön, vi bastar, solar och äter gott. Jag åker tillbaka dit om någon dag men tyvärr måste min lilla familj dela på sig eftersom David börjat jobba igen nu. Nu ska jag kolla på resor till fjärran land i vinter, eftersom vi anser att lillan är lite för liten den här sommaren för att åka utomlands så kommer vi stilla vårt resbehov senare i vinter i stället. Den här sommaren blir det att njuta av Sverige, vilket inte alls känns fel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0