Kaffe med spya på magen

Nu har vår lilla tjej hunnit med att bli tre veckor. Stanna tiden säger jag bara, det är svårt att förstå att vi haft henne hos oss i tre veckor redan. Samtidigt som det är helt omöjligt att tänka att jag lyckats leva utan henne. 
 
Den bebisbubbla och det fullständiga kaos som jag levt i under dessa tre veckor börjar få en gnutta ordning, med betoning på gnutta. Vår lägenhet på 70 kvadrat känns numera som ett studentrum på 10 kvadrat. Det ligger grejer precis överallt, lägenheten har inte fått ta det av den där gnuttan ordning än. Däremot börjar livet som mamma och alla känslor inom mig falla lite på sin plats. Jag får inte längre superpanik när hon gråter, även om jag såklart faller tillbaka ibland. Jag har vågat röra mig längre och längre bort från vårt stökiga studenrum. I går faktiskt så långt som ner på stan för en lunch med jobbet. 
 
 
Ella har genomfört sin första båttur ut till sommarstugan, och avklarat några besök på BVC.  Vi har haft besök av våra fina vänner från Göteborg, samt varit på två studentfiranden. Med andra ord har vi fullt upp och nästa vecka är det midsommar och semester för pappan i familjen, som jag längtar. Allt är betydligt lättare när vi är två som kan ta hand om lillan och om möjligt ännu mysigare. 
 
 
 
Att vara själv är ganska slitsamt även om jag inte skulle vilja byta bort detta mot någonting annat. Det är kanske bara att acceptera att jag nu dricker mitt kaffe med spya på magen och bebisbajs på halsen. Att jag hinner dricka kaffe överhuvudtaget får faktiskt ses som en vinst i sig. 
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0