Mitt tjugohundrafjorton

Det här året har varit det mest innehållsrika året jag någonsin har upplevt. Åtminste så känns det som det, när jag befinner mig i sluttampen på detta år och tänker tillbaka på det som har varit. 
 
Givetvis är det min tid i Taiwan som gjort det här året så innehållsrikt och betydande för mig. Jag tillbringade över 3 månader av det är året i detta fjärran land. Det var en tid jag aldrig kommer eller vill glömma. Jag och David kom varandra om möjligt ännu närmare, vi delar nu ännu fler minnen. Minnen som också givit oss nya drömmar om framtiden. 
 
 
 
I början av året fick jag träffa min systerdotter för första gången. En fantastisk tjej, som verkligen lyckats charma hela familjen till fullo.  I oktober föddes det ännu en flicka, den här gången var det min närmaste kompis som fick en liten prinsessa.
 
Det är året har också inburit mycket ensamtid för min del. Vid årskiftet 13/14 hade David 7 månader kvar av sin tid i Taiwan. Det har inneburit många ensamma kvällar och nätter, dagar som mornar. Det har inneburit att jag ägnat hundratals timmar i telefonen, men trots det avståndet som vi haft mellan varandra under delar av 2014 så har han alltid varit så nära. 
 
 
I maj fick jag glädjen att bli butikschef åt ett nytt helt underbart gäng, i en ny mycket spännande och utmandade butik. En utmaning som vi både klarat och överträffat. Jag skrev tidigare att jag under 2014 skulle ta ett skutt i karriären, och så blev det. Jag har skuttat rejält och slagit klackarna i taket flertalet gånger under det här året. 
Kan erkänna att jag är stolt över både min egen bedrift, men framför allt är jag ruggit stolt över det team jag haft förmånen att leda under detta år. Stort tack för er fantastiska insats. 
 
Men...störst av allt har ändå varit kärleken. Ja så känns det verkligen,  mest utmärkande för det här året är hur mycket kärlek det här året inneburit för mig. Blev fullkomligt överöst av kärlek och omtanke när jag flyttade in hos min svärföräldrar för några månader. All den kärlek jag fått av mina vänner, gamla som nya. Vad mycket kul vi har gjort tillsammans det här året.  Kärleken från min mamma, vi klarade ju faktisk också en period av ditansförhållande. Det var många kärleksfulla sms, och den längtat som jag kände efter min mamma efter en tid utomlands är verkligen ett tecken på en mor och en dotters kärlek till varandra.   Ni har varit många som har tagit hand om mig, stöttat mig och peppat mig under året som gått. 
 
 
 
Men den kärlek som man känner till sitt barn överträffar faktiskt allt. I september fick vi reda på att vi skulle bli föräldrar. Det absolut bästa nyheten under det här året helt klart. För några veckor visade det sig vara en liten flicka. En liten flicka som givit vårt liv en helt ny mening, och redan ger oss så mycket glädje och kärlek. Ja ni ser själva, det här året måste ha varit kärlekens år. Med tanke på denna fantastiska nyhet har jag svårt att tro att 2015 kommer innebära mindre kärlek, antagligen rymms det ännu mer. 
 
 
 
Det här varit höjdpunkter ur mitt tjugohundrafjorton, och jag får passa på att önska er en riktigt God Jul och ett Gott nytt år. 
 
Kram. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0