Ingeting är som hemma och jag fullkomligt älskar det.

 
Jag har det fortfarande helt underbart. Nu har vi haft besök i över två veckor och det har varit fantastiskt kul att få  visa upp och dela med sig att vårt liv här borta till mina svärföräldrar. Jag tror och hoppas att de är väldigt nöjda med sin semester.
 
 
Det är nästan fånigt hur bra jag har det. Avskaft nagellack, bruna bena, sol nästan varje dag, 27 grader om dagarna. Det är inte så noga med någonting utan jag tar dagarna exakt som det kommer. Massvis med tid som jag kan ägna åt bara mig själv. Det här är en semster jag nog aldrig kommer glömma. 
 
 
 
Även om jag allt som ofta ser detta som min semester, har jag nu ägnat så pass lång tid i det här landet att det faktiskt börjar kännas som om jag bor här. Det är inte längre så främmande. I bland måste jag nypa mig lite extra hårt i armen för att inte glömma bort att det är riktigt som jag är på andra sidan jorden och har möjligheten att upptäcka så mycket. Just den dagen när jag promenerade förbi dessa spelande killar slog det mig, oj wow, ja jag är faktiskt utomlands och ingenting är som hemma och jag fullkomligt älskar det. Jag, tjejen som är så hemmakär.
 
 
 
Jag trodde nog att jag skulle längta hem betydligt mycket mer än vad jag gör. Jag saknar mina vänner och min familj såklart. Men när jag kikar in på facebook eller på instagram och påminns om livet där hemma, så skulle jag ljuga om jag säger att jag blir avundsjuk och längtar hem. Nej tack säger jag till den svenska vardagen, ett tag till.
 
Vet att ni är några som undrar vad jag sysslar med på dagarna. Ja, nu när jag tar dagarna lite som de kommer brukar det resultera i mängder av olika aktviteter och utflykter. I bland besökare jag/vi någon bergstopp och kikar in ustikter, badar kanske i någon varmkälla, eller så cyklar jag en tur längst med river side. Tränar en heldel, springer några kilometer här och där. I dag bestämde jag mig för att åka på badhus och simma i en timme. Jag provar massvis med ny mat, äter frukt så det står ut i öronen på mig. Kollar in de mesta fula plaggen som troligen gjorts i denna värld, hittar guldkorn som jag måste shoppa. Målar naglarna. Lockar håret och plattar det snart därpå. Solar på takterassen. Jag läser böcker. Hänger i parker, letar efter sköldpaddor. Skrattar åt välklippta hundar med kläder på. Smälter inombords av alla söta barn som lever här. Försöker lära mig några ord kinesiska. Besöker tehus. Ler åt alla damer som fullkomligt älskar mig.  
 
Ja ni hör, jag har fullt upp med helt oviktiga saker. 
 
 
 
 
 
 
 
Ja en lite update sedan sist. Undra vad jag ska göra i morgon?...
 
Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Fina Sara, vad kul att se att du har det så bra. Du har det faktiskt lite oförskämt bra, men människor som förtjänar det ska njuta och du förtjänar det verkligen. Du är en fantastisk tjej som jag avundas.

2014-04-14 @ 14:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0