Bergsvandring och lera

Godmorgon.
 
Vi har ingen tv här borta och det är bara så skönt. Inget osocialt tv tittande utan istället sitter vi och äter frukost tillsammans, slurplar i oss kaffet i lugn och ro men framför allt så umgås vi på riktigt. Hade det inte varit för att jag ibland tycker att det är himla skönt att krypa ner under en filt i tvsoffan, så hade jag nog kastat ut den för länge sen. 
 
 
Frukost på sängen är bland det mysigaste jag vet. Kanske ännu bättre när frukosten är toppad med färsk mango. Mangon här är helt otrolig, och jag vet inte hur många kilo mango vi lyckats få i oss det senaste dagarna. Mangon har nämligen inte alltid säsong här utan dök upp nu i veckan på fruktmarknaden. Så nu äter vi tills det står ut ur öronen på oss.
 
Vi fortsätter att hitta på utflykter även om det börjar tappas av. Vi har gjort det vi känner att vi vill göra här i Taipei nu, vilket är skönt eftersom jag bara har några knappa veckor kvar. Hur är det möjligt att tre månader går så fort, men det innebär också att det inte är så länge tills han kommer hem igen. En riktigt roligt utflykt var när vi åkte och drejade.
 
 
Oj vad roligt det var. Vi fick oss några härliga skratt och några fina skålar att ta med oss hem till Sverige. Det är kanske det här som jag älskar så med att vara på storstadssemester. Att man tvingas att göra saker, inte bara betala skyhöga pengar för att ligga på en solstol i två veckor. Även om det såklart också har sin charm, men efter en sådan här resa kommer vi hem med så många fler minnen och upplevelser. Det är sällan vi pratar om stränerna i Italien, men desto mer pratar vi om när vi fiskade på reven i Fiji, eller när vi klappade kängrus i Austrialien. 
 
 
Nu kommer vi alltid bli lite påminda om när vi åkte och drejade, för dessa skålar är nu på bränning och ska få lite färg sen ska de tas med hem. Valde en färg som ser ut som ljus ek. Vi får väl se om det blir så snyggt som jag föreställer mig. 
 
Vi ägnade sen hela söndagen åt att vandra i bergen/djungeln. Promenaden pågick över 4 timmar och tills benen var som spagetti på oss. Det gick uppåt, uppåt och mer uppåt. Men vilka fina platser vi kom till och vilka utsikter. Matsäck hade vi packat ner, och den åt vi medan jag badade fötterna i ett vattenfall.
 
 
 
Molnen låg ganska högt så det var svårt att med en iphonekamera fånga utsikten som var vid den här platsen. Men vi såg långt över Taipei, Taipei 101 skymtade långt där borta, Vi såg floden slingra sig genom staden och ut i havet och bergstoppar som ramade in staden. Vackert.
 
Idag är det Valborg, tror inte det kommer skymtas några brasor här borta. Däremot tänkte vi gå ut och äta lite lyxigt ikväll. Jag brukar vara väldigt bra på att hitta anledningar till att fira och lyxa till det lite, så idag är inget undantag. Trevlig Valborg till er.
 
Kram. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0