Vardagstankar

Nästan varje fredag slås jag över hur fort veckan har gått, och den här veckan skilde sig inte från de andra veckorna. Den här fredagen har jag satt igång med uppsatsskrivandet rejält, och ett första utkast på ett pm är nu inskickat till min handledare. Just nu känns det så kul att äntligen få göra någonting på Universitet som jag valt helt själv, utan några förbestämda ämnen och att göra listor. Utan upplägget ligger helt på mitt bord, ämnet har jag valt helt själv, det känns som om det här kommer bli kul.
 
 
Tidiga mornar och resor fram och tillbaka till skolan börjar nu bli mer och mer vardag.  De blir mörkare och mörkare på kvällarna, fler och fler plädar plockas fram, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gillar det. 
 
 
En vardag kan vara hur tråkig som helst, men den kan också vara väldigt, väldigt mysig. Som när jag satt i en soffa på Espresso House och studerade och njöt av den fantastiska fina belysingen som finns på Espresso House ine på NK. Tanken är att jag ska göra något liknande över vårat matbord, men med några grenar hämtade från skogen här i närheten. Vad tror ni om det?
 
Nu är det dags att stänga ner bloggandet och göra sig i ordning lite, jag och sambon tänkte tillbringa eftermiddagen på stan. Sätta oss på något café och bara umgås, och sambon är på jakt efter en väska så vi får se vad vi kommer hem med.
 
Trevlig fredag til er.
Kram. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0