Kontraster

Brr vad ruggigt och regnigt de har varit i Stockholm idag. De behövdes både sockor, filt och en stor kopp te för att jag skulle klara av att sitta stilla och studera under eftermiddagen.

Ja så lät de för några dagar sedan, inlägget hade av någon anledning inte publicerats. Nu står jag istället i solen och väntar på tunnelbanan. Det är häftigt med hösten och dessa väderkontraster. Men visst är det allt lite kyligt i vindarna och i skuggan.

Snart är helgen här i g e n. Jag blir nästan lite smått tokig på hur fort det går. Men i helgen väntas det sällskap av mamma och "pappa" och förhoppningsvis ska dom hjälpa mig att få till en grå puts vägg i vardagsrummet. Det kryllar av dessa putsväggar i inredningsvärlden och jag kan inte längre motstå dess charm. Dock verkar de lite lättare än vad de kanske är så det gäller att välja rätt puts, att den blandas på rätt sätt för att inte skära sig, att de är bra underlag bakom osv.. Men med viljan ska väl allt gå, annars får jag tänkte om. Någon av er läsare som gjort en sådan vägg som har något bra tips att dela med sig av?

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0