Mormors dörrlapp

Nu börjar saker och ting sakta bli som innan den 10 mars 2012. Jag har en ny telefon, det flesta korten i plånboken är tillbaka, och en ny jacka är inhandlad samt alla övriga prylar som dessa tjejer säkerligen var i stort behov av. Det känns skönt att allt ordnat sig relativt bra, men det har varit mycket jobb för att återställa allt till det normala. Stort tack till er alla som hjälp mig att ordna upp detta.

I fredags var jag och hämtade ut ett väldigt stort paket skickat från Peking, Kina. Min älskling hade skickat så fina saker till mig. Jag blev som ett litet barn när jag satt på golvet och packade upp converse efter converse, mulberry väska efter mulberry väska. Det kallar jag fredagsmys! Det är snart redan en månad sedan han åkte ♥ snart är vi tillsammans igen.

Idag har jag haft en oerhört lugn dag, lyssnat på musik och låtit tankarna sväva fritt.
Tänkt mycket på min saknade gammel mormor, hur underligt det är att en människa bara på en sekund lämnar jorden. Då möjligheten till ett samtal helt plötsligt omöjliggörs, bara på någon sekund. Så mycket fina minnen man har tillsammans, och det bästa är att dom kan aldrig någon ta ifrån mig. Jag är säker på att jag fått en skyddsängel som vakar över mig i himlen. Dagar som är som jobbigaste är jag helt säker på att hon besöker mig, jag känner hennes närvaro på en sätt jag aldrig tidigare upplevt.


Musik gör det betydligt lättare att sätta ord på sina känslor. Visst blir man mer känslosam och kanske ökar det möjligheterna för att tårarna ska rinna. Jag tror dock att det är nyttigt att få ta den tiden, att verkligen känna efter långt där ine hur man faktiskt mår, och känner. När jag vill ta den tiden för mig själv, tänder jag ett ljus och sätter på pianomusik  och bara tar några minuter helt för mig själv. Ofta sittande på golvet med slutna ögon och så slutar det ofta med några tårar, med också alltid med en enorm glädje över allt och alla som finns omkring mig. Jag minns att jag frågade min mormor engång när jag var runt 10 år, då hon hade ett lapp med texten, mediterar som hon med lite häftmassa kunde sätta upp på dörren intill sitt sovrum, vad den var till för? och jag fick till svar, att hon sätter den på dörren vid tillfällen när hon bara vill träffa sitt inre och ingenting annat. Jag börjar förstå nu vad hon hade dessa stunder till.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0