Slut med motgångar

Oturen har vänt
Ja nu får det var nog med missöden och det är högtid för lite medgångar och positiva överaskningar. Aldrig har jag tidigare fått så mycket post nu som någongång tidigare. Nya medlemskort kommer ett efter ett, simkortet till telefonen kom idag, och en biobiljet som jag hade vunnit. Det måste väl trots att tyda på att oturen har vänt. Kanske är det så att en olycka sällan kommer ensam, men jag är nästan säker på att det iså fall är att för att vi drar åt oss ytterligare en olycka.

Idag hoppades jag på att alla motgångar skulle upphöra och att några glädjande besked skulle dyka upp. Älskling, kanske beror det på det fina armbandet jag fick av dig, med det kinesiska tecknet för lycka. Eller så beror det kanske på att jag bestämt mig för att detta behövde upphöra. Jag fick ett bra betyg inrapporterat i ladok idag, vilket gör att jag klappar mig lite stolt på axeln. Jag gick också och tränade idag. Dom där tjejerna ska inte få förstöra min positiva inställning till träning.

Det börjar bli vår i Stockholm på riktigt, vilket gör att längtan till sommaren växer allt starkare. Det blir ljusare allt längre om dagarna, att vakna vid 06:30 av att ljuset skiner in genom rullgardinens glipor, är fantastiskt. Ska kasta mig i duschen nu sen krypa ner i sängen som jag bäddat i nya lakan i. Inte mycket som slår att krypa ner i nytvättade lakan när man är riktigt trött.



Ska bli härligt med sommar, och man börjar få lite färg på kroppen igen. Vi har nu bokat och betalat resan till David och Peking. Vi kommer åka hela familjen Lindblom/Sundbaum. Det är skönt att jag också har någonting att längta till, och tydligen är det sommar där i april. Perfekt med ett litet smakprov, dock lär väl alla avgaser hindra solens strålar från att ge oss lite färg.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0