Svart till vitt

Vilken röra! Helgen som jag hade längtat efter så länge, helgen som skulle bli så trevlig. Innehålla så mycket skratt och glädje blev på en timme istället en helg med tårar och en enda stora skithelg. Fredagen var oerhört trevlig och en av det trevligaste kvällarna på väldigt länge. Vi var på en fantastiskt konsert, vi åt god mat och skrattade massor .Exakt så som jag ville att helgen skulle fortsätta.

På lördagen ändrades detta på mindre en än en timme. Jag och en av mina bästisar (Ja jag skulle påstå att jag har två) skulle träna tillsammans på SATS hötorget. Vi promenerade dit, svirade om och låste in övriga kläder och värdesaker i skåpet. Efter att vi kört ett pass och kände oss väldigt nöjda konstaterade vi glatt att det nu bara var bastun kvar och sen en rejält god middag.

Vi kliver in i rummet och går mot våra skåp och tittar fundersamt på varandra, - Var det inte här vi var? - Jo det var det väl? - Finns det fler omklädningsrum? NEJ någon hade tagit A L L A våra saker. Mobiler, Plånbok, Shopping, hemnycklar, Kläder, Jackor, Smink och mycket mer. Ni vet allt man har i en träningsväska när man ska träna. Ursäkta mig men den jävla idiot/idioiter som gjorde detta hade klippt upp våra skåp och tagit allt.

Jag blir så förbannat... men samtidigt så glad att jag inte är den människa som behöver gå in och klippa upp någons skåp på gymmet för att få några prylar. Hur kan man må efter att man gjort så mot några andra människor? Antagligen har man inge skamm i kroppen, men dessa människor kommer inte till himlen, det är jag säker på.

Om nu detta skulle hända mig är jag glad att jag fick dela den här upplevelsen tillsammans med Caroline. Jag känner att vi kom varandra ännu närmare efter detta och är det någonting vi kommer bära med oss som en lärdom hela livet.

Ett stort TACK vill ja ge till salusansvar, och den fantastiska människa som hjälp mig med allt det praktiska rörande försäkringspengar osv. Att få en trevligt bemötande i en sådan situation är a och o. Jag får allt tillbaka på försäkringen så det enda som detta drog med sig är en självrisk och tid för att få tillbaka allt. Som Carolines morfar sa vi är oskadda och det är det enda viktiga. Idag köpte mamma en ny telefon till mig, då alla Iphone 4s är slut i hela Sthlm så fick Västerås visa fram fötterna. Tydligen har Iphone lagret blivit rånat (är jag med i blåsningen). I helgen har jag nu istället en vit telefon i min hand, svart till vit känns som ett bra val.

Så är det och det är bara att kämpa vidare. Hoppas det är bra mer och lås inte in saker ni är rädda om på gymmet, det finns idioter till allt.

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0