Inte bara ett...

Det är ju ingen etta vi ska flytta till, även om det kanske har verkat så när det har pratats sovrum och åter sovrum.  Det är inte bara ett rum som ska inredas. De andra rummen har hamnat lite prio två, tre och fyra just nu eftersom att vi inte kommer att tillgången till dessa rum helt fören i slutet av augusti när möblerna som står i lägenheten nu ska få flytta på sig. 
 
Nästan varje dag besöker jag någon inredningsblogg, hemsida eller bläddrar i någon tidning fylld med vacker inredning. Så självklart drömmer jag och fantiserar lite för mig själv även om de andra rummen. Planerna för det "lilla" rummet går lite fram och tillbaka, och jag har några saker jag vet att jag vill ha in där. Men inte helt färdig hur jag vill ha det och det känns väldigt skönt att jag har så lång tid på mig att försöka skapa en helhets bilder över hur jag vill ha det i just det rummet.
 
 
Är det något rum som jag och David tillbringar mycket tid i så är det i vardagsrummet. En ny soffa ska beställas och levereras i börja av september. Några mer nya möbler måste in där eftersom att tidigare byrå och sidobord ska förflyttas in i sovrummet. Ni som har läst min blogg ett tag vet att jag och David  var i Paris i januari i år och där besökte vi en "loppis/marknad" men otroliga antika möbler.  Lite undangömt hittade David ett gammalt omklädningsrumsskåp i plåt, riktigt gammalt och slitet, och självklart förälskade jag mig.
 
Att ta med det på flygplanet var ingen möjlighet så jag fick faktiskt nöja mig med att få det på bild och ha det i minnet i hopp om att jag skulle komma ihåg det när det var tid för oss att göra om. Nej jag har inte glömt bort det, och ännu mer påmind blev jag efter att jag besöka IKEAS blogg och se dessa bilder. Hur snyggt var inte detta?
 
 
Jag vet att det finns/fanns ett likande sådant här skåp på två shabby chicks i Sickla här i Stockholm, och att det är en som säljer ett av dessa skåp på blocket just nu. Men trots det så är det för dyrt för mig/oss för tillfället så jag väntar på ytterligare ett brakfynd eller så drömmer jag vidare.
 
Men insipiration kan man aldrig få för mycket av och några saker från det här rummet tänker jag faktiskt ta med mig in i köket...vi får väl se hur det blir...
 
Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Längtar med spänning efter att få se hur det blir i erat sovrum och i de övriga rummen. IKEAs blogg är toppen, då tvingas man inte stirra sig blind på saker som ekonomin aldrig skulle ha råd till.

2012-06-23 @ 21:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0