Refurn

Med mitt brinnande intresse för antika möbler, så var det med stor lycka jag fick ett tips om refurn.  De är möblernas kretslopp, där deras affärsidé är att ta vara på gamla möbler, renovera och ge dom ett nytt liv. När vi flyttade in här i lägenheten i Stockholm, hade jag länge, länge gått och suktat efter en byrå som min svärmor hade i sin lägenhet. När flyttlasset gick stod den här i lägenheten så fin som en gåva från henne till oss, vilket jag än idag är väldigt tacksam för, min absoluta favorit möbel.  Och i helgen hade jag sådan tur att jag hittade en litet sidbord i samma serie som byrån på refurn, som jag smitigt klickade hem för endast 185 kr. Jag är väldigt nöjd med resultatet.



När jag var lite yngre tyckte jag att loppisar var äckliga, det luktade skumt och jag var ständigt rädd för att få loppor. Idag tycker jag fortfarande att det luktar skumt, jag är fortfarande lite rädd för loppor men jag fullkomligt älskar att befinna mig bland bråte och prylar som folk har tröttnat på och säljer för en billig peng. Kanske är det så att loppisar fått en rejält uppsving och jag tagit efter "trenden" eller så är det något med åldern.
Så fort jag hade hittat mitt sidbord hade jag bestämt mig för att jag ville ha gamla böcker på den. Jag hade tänkt mig riktigt slitna böcker, inbudna i läder med guldkant. Ja ni ser ju själva, jag hittade exakt det jag tänkt mig, och inte nog med det så var de fina dikter från Dan Andersson. Dessa böcker köpte jag för 10 kr/styck, vilket jag kallar fynd!



Övrigt bjöd helgen på en fika med svärföräldrarna på Värmdö, en middag med några nära vänner och en lat söndag med filmmys, exakt så som en helg ska vara. Det är så roligt att se att ni är fler och fler som tittar in här, och lämnar fina kommentar och intressanta frågor, det uppskattas verkligen.  Har även fått önskemål om skriva om livet i Stockholm, och självklart ska jag göra det, kommer så fort möjlighet ges.

Kram



Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Sara! Nu är min blogg uppe :). Gå in och titta!

2012-01-23 @ 21:53:39
URL: http://deadia.blogg.se/
Postat av: Farmor

Kul Sara både att du hittat det du vill ha och att du är så ekonomisk. Jag tycker också loppisar är kul, men jag har redan så mycket av allt att jag får rikta in mig på att sälja istället för att köpa. Du är välkommen att göra ett besök på våran vind. Jag lovar att det är billigt.

2012-01-23 @ 22:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0