Paris

Hej!

Nu har jag sedan en tid tillbaka fått lust att titta in här igen och skriva några rader. 2011 har vi lämnat bakom oss och istället gått in på 2012, ett år som kommer innebära en heldel förändring för mig och min sambo, men också ett år som kommer innehålla nya erfarenheter och mängder med utmaningar som jag känner mig otroligt motiverad inför.

Det har hänt lite spännande och roliga saker sedan sist, ni som känner mig per personligen vet troligen om det mesta, men för er lite mer anonyma läser kan jag bland annat berätta att jag fått ett nytt jobb, vilket känns så förbaskat roligt. Jag har nämligen fått jobb på SAND herr i NK (Nordiska Kompaniet), och jag trivs som en fisk i vattnet. Jag har fått reda på att en person som står mig nära ska få uppleva sin flickdröm (att gifta sig), jag är klar med ekonomi delen på mitt program vilket också känns som en otrolig lättnad. Detta var en liten kort sammanfattning av de senaste guldkornen i min vardag.

Alldeles nu sitter jag och funderar över hur underlig känslan kan vara när man för mindre en ett dygn sedan befann sig i Paris och att man nu sitter hemma i sin egen lägenhet, så långt borta men ändå så nära hem. Ja det är faktiskt så att jag tillbringande min helg i Paris, och det finns inte nog för att berätta hur fantastiskt jag och min kära har haft det. Vi bestämde oss redan innan jul att hoppa över julklapparna till varandra innehållande någon tröja eller smycken som det tidigare åren, utan vi valde istället att göra någonting tillsammans som julklapp år 2011. Vilket resulterade i denna helg. Vi har bara tagit det lugn, gjort vad som kändes rätt för stunden, ätit mängder av god mat, kollat på otroligt arkitektur, promenerat hand i hand och njutit väldigt mycket av den här helgen.

Tänkte att jag någon dag den här veckan ska försöka skriva lite mer om resan till Paris, men att jag får avsluta det här inlägget med en bild som sambon tog när vi besökte en antikmarknad i närheten av vårat hotell under helgen. En marknad som gjorde att inredningsinspirationen vaknade och att längtan efter ett hus blev allt starkare.

Jag vill också tacka er för att ni fortsatt titta in här trots att jag lyst med min frånvaro lite längre än vad jag planerat. Men nu är utseendet fixat på sidan och viljan att skriva är tillbaka, så ett inlägg om Paris är att vänta.
Kram.

Kommentarer
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

Ja Paris är en fantastisk stad! Härligt med stadsresor emellanåt med shopping och god mat :)

Kram.

2012-01-15 @ 22:01:21
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: Clara

Hej!

Åh vad glad jag blir nu när jag ser att du är tillbaka, det har varit efterlängtat. Jag har aldrig besökt Paris så det är med stor spänning jag väntar på ditt nästa inlägg.

Kram Clara

2012-01-17 @ 21:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0