När allt lugnat ner sig

Nu pustar jag ut! Känslan som jag har är lite som att komma upp till ovan igen efter att simmat omkring under ytan nästan lite för länge för att det skulle kännas behagligt. Så nu är jag uppe och andas en stund för att snart dyka ner igen och ta tag i en hemtenta. Det är lite underligt det där, hur man som student lever i perioder, det är alltid före och efter, aldrig nu. Idag tänker jag trots att tentan delades ut igår ta det lite i mitt eget tempo, strosa runt hemma i ett par urtvättade mjukisbyxor, dricka oförskämt mycket kaffe och inte låta stressen och kraven träffa mig ett minsta. Jag känner att jag verkligen är i behov av lugn och egentid, är det inte så att man måste lyssna på sin egen kropp för att orka prestera?



Foto: Lånat
Det har nog inte undangått någon att det var alla hjärtans dag igår. Vi hade inga direkt kärleksplaner planerade, men när jag kom hem hade min kärlek köpt med sig mat hem, tre röda rosor och en handgjort armband som jag fullkomligt älskar. Lite kan göra mycket!  Hoppas att ni läsare fick er en riktigt hjärtlig dag, och uppmärksammade det som står er närmast om hjärtat lite extra.

Nu är det 9 dagar kvar tills mitt hjärta flyttar... Det sorgsna känslorna har på något sätt börjat lägga sig, tårarna är betydligt mindre, kramarna betydligt fler, de fina orden som vi säger till varandra dagligen kan nog snart bilda ett eget litet lexikon, och tanken om att han om 140 dagar är hemma igen är så underbar att det bara kittlar i magen. Jag l ä n g t a r redan så otroligt mycket efter datumet då jag återigen är i hans underbart trygga famn.
Låt detta bara gå fort.


Hoppas ni får en bra onsdag! Tack för att ni fortsätter att titta in här trots att inte inläggen inte blivit så väldigt många den senaste tiden.

Kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0