Favoriten

Efter en förmiddag i skolan, och lunch med några vänner begav mig på jakt efter ett par nya skor och eventuellt en vinterjacka. Jag hade fullkomligt missat rean, och hade också missat allt vad vinterjacka heter. Så det blir att traska runt i den gamla tills vårjackorna kan plockas fram, och skor hittade jag ingeting som föll mig i smaken. Tråkigt men billigt! Gick i stället och köpte mig en inredningstidning som jag nu på eftermiddagen suttit och bläddrat i, och fann min favorit färg. Svärmor som var över på en kaffe nästintill bestämde sig för att måla om sitt stora skåp till den här turkosblåa färgen. Så vackert.



Idag har det varit lite jobbigt, många tårar har runnit ner för mina kinder, och jag vill inte göra annat än att prata och träffa David som är i Västerås och jobbar. Snart beger han sig till Kina i 130 dagar, och allt jag kan önska är att dessa dagar kommer gå fort. Jag vet att det jag inte ska gråta i förväg, men lingonveckans hormoner spökar med mig. Jag får ta mig i kragen och bita ihop vi har ju nästan en månad kvar innan jag vinkar till han på Arlanda.



Bilderna är lånade från tidningen Tove Älskade hem. Nu måste jag verkligen ta tag i lite städning här hemma innan jag ska på bodybalance med svärmor.

Hoppas ni får en trevlig onsdag.
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0