Fotoutmaningen [soffbild]

Just nu har vi en blå gammal soffa som jag inte alls har lust att dela med mig av här. (lite ytligt att man bara vill dela med sig av det fina) fast jag vill ju att den här bloggen ska öppna upp för inspiration och ide. Den blåa soffan har inte jättemycket att erbjuda på den fronten. Det får istället bli ett foto på de nyinhandlande kuddarna som bara väntar på att få en plats i soffan, soffan som levereras på fredag. 
 
Vi har beställt en gråsoffa, och tanken är att mysfaktorn ska komma upp lite med hjälp av dessa kuddar. Den mönstrade kudden köpte jag på Hemtex, den randiga är från Ohlssons tyger i Sickla. Den vita kudden är från Birger et Mikkelsen Home, och den gråa längst fram är egengjord med ett tyg också köpt på Ohlssons.
 
Det gör så mycket med textiler i ett hem, mönstrat, randig, enfärgat men allt i likande ton gör att det går hem hos mig. Kistan som kuddarna ligger i kommer från en gammal lada fullproppad med antika möbler som min mormor fick upp ögonen för. Kistan ska snart få sin plats i hallen, och ska istället fyllas med halsdukar, vantar och mössor. För nu börjar det bli höst på riktigt. 
 
Kram. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0