Fotoutmaning [gammal och ung]

Tema 2. I fotoutmaningen vilket är gammal och ung. Det allra första som slår mig när jag tänker på gammal och ung är min gammelmormor,  och alla fina minnen jag fått tillsammans med henne. När jag tänker på henne slås jag hennes otroliga elegans och vilja av att vara vacker. Tråkigt nog lämnade hon oss på första advent förra året med en stor sorg och saknad men också med fantastiska minnen. Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad att jag fick 24 år tillsammans med henne, och över att fyra generationer fick chansen att leva tillsammans så länge. Gammal som ung så hade vi väldigt kul tillsammans alla fyra.
 
 
Innan jag somnade igår låg jag och tänkte lite mer på temat och vad jag skulle kunna fota. Då kom jag och tänka på min glasburk som jag fyllt med gamla dikter från en av Dan Anderrsons diktsamlingar. Ung som gammal så gillar de allra flesta att läsa böcker eller att få något fint berättar för sig. Jag myser till fullo när jag ligger nerkrupen i sängen och sambon berättar om något han har varit med om, och inte allt för sällan säger jag - berätta lite mer... Och till slut blir det en lång berättelse och jag stortrivs. 
 
Det blev min tolkning av temat och i morgon väntar porträtt.
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0