Söndagens bilder

Söderbysjön är en helt fantastik liten sjö i Nacka reservatet, men ca en halvtimmes promenadavstånd hemmifrån. I söndags  blev det en promenad dit tillsammans med min sambo och en vänn till oss. Jag gillar söndagar, söndagar är på någotsätt väldigt lättsamma, vanligtvis inte så mycket måsten och söndagarna känns lite extra mysiga och lugna på något sätt.  Jag tog lite bilder nere vid sjön som jag lite snabbt redigerade innan föreläsningen i morse, det var inte så mörkt som bilderna visar men tyckte det blev så där mysiga just som mina söndagar brukar vara.
Idag hade jag föreläsning på morgonen, och därefter satt vi(studiegruppen) kvar och kämpade oss igenom veckans inlämningsuppgifter. Vi skrattade, suckade, bekymrade oss, peppade varandra om vartantat, men nu är det inlämnade vilket känns skönt, en sak att checka av på listan. Har lite att läsa nu på kvällen men ska vika ihop tvätten först som legat i IKEA kassar i vardagrummet två dagar för länge. Plockas det inte bort snart blir jag tokig. Min sambo kallar mig pedant, jag väljer ordet ordningsam tycker det passar mig bättre, om inte så låter det bättre.
I dag har jag ägnad många tankar till en av mina närmaste vänner, hade så önskat jag kunde vara vid hennes sida en dag som denna. Känslan av att inte vara en tillräckligt bra och närvarande bästis har träffat mig många gånger under dagen. Då det geografiska avståndet satt stopp för detta, fick det bli ett värmande sms och några telefonsamtal istället. Jag är stolt över din styrka och ditt mod, jag älskar dig. "Bara ett telefon samtalbort" -07.
Hoppas ni får en trevlig kväll.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0