Mikroköer och äckliga toaletter

Den här veckan har jag sagt nej till trängsel i tunnelbanan, långa mikroköer och äckliga toaletter, vilket har resulterat i några fler timmar hemma den här veckan. Stockholm är helt fantastisk, men Stockholms Universitet är under all kritik. Skolan är smutsig, det är ont om sittplatser, riktigt äckliga och nedsunkna toaletter och för ont om mikrougnar. Så där ja, nu fick jag det sagt också.  Problemet är att åker jag hem efter föreläsningen i stället för att sitta kvar i skolan, får jag betydligt mindre gjort. Allt för ofta hamnar jag  på olika bloggar, fastnar framför någonting på tvn, ringer upp någon trevlig vän, eller varför inte städar lite. Men det är nog ingen som kommer läsa åt mig, så det kanske bara är att ta sig i kragen och börja läsa.
Igår fick jag mig en dos av barnkärlek. Även om jag än inte känner mig redo för några egna knoddar, så njuter jag varje sekund jag får leka och umgås med barnen i familjen jag arbetar hos. Dessa två tjejer är verkligen som två prinssesor, inte på något sätt jobbiga att ta hand om.  Varje gång jag sitter på tunnelbanan på väg därifrån har jag ett leende på läpparna och kan skratta lite för mig själv åt någon av dagens underbara kommentarer. Hoppas att jag får möjlighet att någondag bli mamma åt en riktigt prins eller prinsessa. ♥
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0