Universitetet

Sitter och inväntar en föreläsning, och tanken om hur länge jag suttit i en skolbänk slår mig. Det känns som en evighet just idag, kanske är det någon form av skoltrötthet som drabbat mig, eller är det bara en helt vanlig trött torsdag?

Om lite mer än ett år, har jag tagit en universitets examen. Något jag inte i min vildaste fantasi kunnat tro. Jag är ett typfall på en individ som går mot normen och statistiken. Individer från icke akademiska hem, studerar i mycket mindre utsträckning vidare, pga av en mängd olika förklaringar. Men det finns också vi som gör det! Stolt över mig, om man nu får säga så, och alla andra som vågar ta steget in i universitets världen utan att ha växt upp i ett akademiker hem.

Nu börjar dagens två timmar, undra vad jag får lära mig idag.
Kram.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Fin du är, hjärtat! <3

2011-10-13 @ 14:45:01
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0