Y= C0+C1,( Y- T )+ I + G

Mina föreläsningar består nuförtiden mest av massa olika bokstavskombinationer, något jag inte helt hänger med på måndagar klockan 9. Förenkla och skriva om hit och dit, min djupaste funderingar i dag var, varför måste man skriva om, när det inte slutänden står samma sak bara i omvänd ordning.

Om min lärare som jag hade på gymnasiet för snart fem år sedan, fick se att jag läser universitetsmatte tror jag hon skulle chockas rejält. Matematik är inte min grej, kurvor kan jag rita i både, rosa, lila, rött och gult men det här med derivata är ett stort projekt i sig. Jag försöker, vrider och vänder, men det blir ständigt fel bokstav bakom = tecknet. Konstigt, det där.

Vänder och vrider lite till för idag, snart måste det väl bli rätt?
Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0