Tillbaka på banan

Tentan är över och iPhonen är åter i mina händer, jag är åter på banan. En ny kurs har startat, och vi är inne i november, och jag har fortfarande inte tagit fram vinterjackan. Det känns rätt bra med andra ord. Även om Stockholm just nu inte är någon höjdare. Klockan är 8:20 och jag befinner mig i folkmyllret i Slussen. Sicksackar mig igenom folkmassorna samtidigt som det känns som axeln ska sprängas, pga den tunga väskan med alla böcker, och svettdropparna är ett faktum på näsan. Trots vårjackan i november! Lyckan är total om man på något sätt lyckas ta sig in i tåget först och kniper åt sig en sittplats. Väl på tåget, sitter det flesta med iPhone, helt isolerade från omvärden, en och en annan läser Metro, någon sminkar sig och det är trångt, riktigt trångt. En helt vanlig morgon i Stockholm! En sak har vi alla gemensamt, vi är på väg! Jag är på väg ett steg närmare min examen, stegen är många dit, men jag ger mig inte! Sara, Sociolog, är "snart" verklighet. Nu när telefonen är tillbaka så jag kan fotografera igen, kommer ni se mer av mig. Välkomna nya läsare, som troget tittat in trots mitt dåliga skrivande.Ses snart igen!Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0