Väskorna är packade

Nu är den rosa jätteväskan packad och vi är som gott förberedde för att åka vidare mot Xián. Det var lite tuffare att få igen väskan nu än vad det var när vi åkte då det konstigt nog ramlat i några par skor, och ett antal väskor, men det var väl därför jag var här?

I går besökte vi ett fem våningar stort glasögonvaruhus, jag lovar det fanns över en miljon glasögon. Eftersom att jag inte själv har glasögon blev jag lite besviken då jag inte vill lägga pengar på något jag inte behöver, men när jag fick reda på hur sjukt billigt det var köpte jag mig faktiskt ett par med fönsterglas! :)
David hittade 2 par riktigt snygga och det är knappt så jag känner igen honom då jag bara vid ett fåtal tillfällen sätt honom i glasögon förut då han oftast använder linser. Vi hittade också till en mer kinesiskmarknad, där det inte bara var piratkopior utan helt vanliga kläder och skor i flera våningar. Jag köpte en väska som var tänkt till mormor, men njea jag gillar den faktiskt väldigt mycket själv så vi får se hur det blir men den saken. Jag känner att den här bloggen mer och mer förändras till en shoppingblogg, vilket ni får stå ut med för det är det jag gör en majoritet av tiden i Kina.

Nu ska vi checka ut från hotellet och gå och äta lite lunch, vi har hittat ett helt okej nudelställe så antaligen så blir det idag också. Föresten i går firade vi midsommar med Peking Anka. Jag skulle ljuga om jag säger att jag gärna skulle vilja äta det igen, även om det var långt i från äckligt. Man fick ankan uppskuren på tre olika sätt, det ena var själva köttet och det smakade som grillad kyckling gör hemma, sen fick man en med skinn, och en med skinn,kött och fett. Till ankan serverades vitlök, chili, socker, purjolök, melon, sallad, och pannkakor. Jag ni hör mer en upplevelse än en matfavorit. :)

Jag hör av mig när vi är Shanghai!
Hoppas ni hade en underbar midsommar, vi hade det bra och firade på vårat eget lilla vis.
Kram.
Börjar sakna er där hemma ganska mycket nu


Glasögonorm eller vad säger man? :) <3


Kommentarer
Postat av: Kim Petersson

Goddag! vad rolig dina poster är. kommer verkligen att läsa dina inlägg lite mer. =) Ha en kul helg (:

2011-06-30 @ 18:22:57
URL: http://jade.se/reseerbjudanden
Postat av: Sara

Hej Kim!

Du är väldigt välkommen att läsa mina inlägg och det är kul att du gillar det jag skriver. Trevlig helg till dig också

2011-07-09 @ 10:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0