Hej där hemma!

Nu är vi framme i Peking och Kina. Vi stötte problem redan på Arlanda då planet för försenat från 19:00 till 23:30, så vi fick några extra timmar att sitta av på Arlanda. När boarding time började närma sig kryllade det av kineser och jag kände mig som fel person på fel ställe. Flygresan gick bra även om det var väldigt svårt att somna då det var mycket turbulens i luften. Det gick smidigt och bra och hämta ut väskorna vilket kändes väldigt skönt. Jag har alltid en liten oro i mig att väskan ska komma bort eller något annat liknande. Vi tog en taxi till hotellet och oj vad fint det är här på hotellet. Rummet vi har är större än lägenheten i Stockholm, utanför hissen står det alltid en man och hälsar godmorgon/godmiddag eller vad som passar tillfället bäst, hotellet känns oerhört lyxigt! Det ligger också väldigt centralt och vi har lika långt till allt, det är nästan inga gångavstånd vilket vi nog hade trott det är helt sjuka avstånd i det här landet. Ja vad ska man säga om Kina, det är en grå stad, alla husen är smutsiga av avgaser, inga toaletter och, det luktar illa utomhus en blanding av räkor, nudlar och smuts ungefär ja ni får tänka er kombinationen själva. Väldigt många bilar vilket resulterar hårt trafikerade vägar men BILLIGT!  Vi har redan börjat shoppa och ett par converse och en peakjacka, ett par byxor, en klänning och en ring för under 500 lappen :) Jag känner mig nöjd! Vi försökte turista lite idag på himmelska fridens torg men det det blev för varmt och vi gav vika och åkte tillbaka till downtown och åt middag istället. Under de 15 minuter vi var på himmelska fridens torg kom det fram 2 olika par med kineser och frågade om vi kunde ta ett fotografi tillsammans med dem, ja vi bara skrattade. Det är helt sjukt vad de tittar på oss och strålar när David pratar kinesiska med dem. Det här är stort för dem och kanske för oss också för den delen. I morgon ska vi turista lite mer och har på schemat att besöka förbjudna staden och OS-areanan.

Hoppas det gick bra för dig idag pappa som ska/skulle vätternrunt (30 mil). Mamma ringde idag också då vi har ordnat ett kinesiskt nummer, saknar dig redan mamma och LÄNGTAR redan efter din mat.

Hör av mig om några dagar igen!
Kram.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

OMG ni är väldigt långt borta....skönt att ni kommit fram ordentligt. Här hemma är också grått men inte av avgaser utan av regn. Sköt om er och ta vara på resan handla massor och knäpp kort <3 puss och kram från Faster!

2011-06-17 @ 21:23:16
Postat av: Tåbbä

Hoppas ni har och får det helt underbart där borta.

Här hemma är det regn o djävulskap så jag är fruktansvärt avundsjuk på er!



Kramen Tåbbä.

2011-06-18 @ 14:34:53
Postat av: Caroline

Hej. Ha så jävla underbart kul nu! Kunde ni förresten köpa ett objektiv till mig? Kram

2011-06-19 @ 08:12:52
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0