Beijing

Hej!
Nu har det gått några dagar sedan sist och vi har hunnit med en heldel faktiskt. Det är fortfarande väldigt varmt här i Kina och det är inte många minuter efter att man duschat som man känner sig fräsch. Maten är inte heller bra, vi gör vårat absolut bästa för att gilla maten och försöker på alla möjliga sätt gå in med en positivt inställning till det kinesiska köket, det går så där. Som tur är finns Starbucks, Mcdonalds, Pizza Hut, Subway ursch så det låter. Vi är fullt medvetna om att detta inte är någon hälsosam mat men det smakar iaf något bättre. Det finns väldigt mycket saker att se i Kina, och det är enorma avstånd mellan allt. Vi bor väldigt bra i stort sätt så bor vi i mitten av alla sevärdheter och har på så sätt hunnit med en heldel. Vi har bland annat besökt förbjudna staden, en stad som var stängd för allmänheten i över 500 år och bara var till för kejsare. Rätt häftigt även om jag inte så speciellt historia intresserad och för mig ser det flesta tempel exakt likadana ut förutom storleken som kan variera en aning. Det häftigaste hitills är kinesiska muren som jag nu har fått besöka. Det var som på bild om inte ännu lite bättre. De var verkligen oerhört tufft att ta sig upp på muren och svettet sprutade åt alla håll och kanter, och man blir så där lagom glad när kineserna knackar en på ryggen och frågar snällt om man ställer upp på en bild tillsammans med dem i det tillståndet. Haha vad ska man säga, välkommen till Kina!  Vi har bokat ett flyg nu till Xian, vi hade tänkt att ta natttåg men när vi såg att priserna inte var så speciellt höga så slog vi till med en flygresa. Till Xian åker vi mest för att få se Terrakotta armén som jag tror kommer bli en oförglömlig upplevelse.  Nu börjar det kurra i magen och jag ska ta mig lite nudlar. Jag slänger med lite bilder eftersom att det efterfrågas hemmifrån.

Vi har hört att det regnar hemma, typisk midsommar vecka eller vad säger man?
Hoppas annars att allt är bra med er och det är väldigt roligt att läsa era kommentarer när ni tittar in.
Caroline:  Ja ska kolla vad som finns, men tror att det är bättre i Shanghai. Vad är du ute efter? :)
Faster: Vi tar väldigt mycket kort, och jag är tveksam på om du har orken att kolla på alla :)
Tobbe: Ja visst kan man vara avundsjuk, men jag ska erkänna att jag är liite avundsjuk på dig också som är hemma och kan äta godmat!


Ni får nöja er med dem här bilderna just nu, kan hända att jag lägger ut lite mer senare men jag måste verkligen äta nu. Mamma väskan som är på bilden längst ner är det någonting för dig?

Kommentarer
Postat av: Farmor

Kul att höra ni har det bra. Vi önskar vi hade lite av er värme. Farfar och jag tar husbilen och letar lite sol till midsommar. Ser ut som det blir omkring Flen. Hur låter det? Ha en fortsatt trevlig resa.

2011-06-22 @ 10:36:03
Postat av: Caroline

Jag har mailat på din gmail =) puss

2011-06-22 @ 17:08:01
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0