Ett besök på fotografiska

Idag har det varit en riktigt seg morgon, jag strosar fortfarande runt i nattlinnet och klockan har faktiskt blivit så mycket som halv ett. Men jag måste erkänna att det känns oerhört skönt att ta sig den friheten när man har semester. Just nu har jag gjort lite kaffe och ska njuta av en kopp på en faktiskt rätt så solig balkong.
Just nu känner jag mig lite små stolt över mig själv, och ni vet tar ett och annat glädjestuts då och då. Jag har ordnat mig ett nytt jobb, med stor hjälp av min älskade Faster Rebecca. ♥ Ett ofärskämt bra betyg på min sommarkurs rapporterades just in, och jag har semester!
Igår gjorde jag och David ett besök på fotografiska här i Stockholm. De var en utställning där jag ville se som överträffade mina förväntningar med hästlängder. Utställningen var skapad av den kinesiska konständer Lui Bolin och finns på fotografiska fram till 18 september. Mitt intresse för konst är nästan obefintlig, men den här tyckte jag var helt otroligt häfftig. Jag rekomenderar er som har en sväng förbi Stockholm att besöka den, om inte så gå in och kolla på bilderna ifrån den. Kanske tyckte jag att den var extra bra, eftersom jag nyligen kom hem från det fantastiska landet Kina. Bildserien heter hiding in the city, serien kännetecknas av att konstnären själv gömmer sig i alla fotografier, Hans kropp liknar kamouflage vilket gör att Liu Bolin är både närvarande och frånvarande i varje fotografi" .  Gå gärna in här och kolla på fler bilder så förstår ni vad jag menar. Här är en bild hämtad från fotografiskas hemsida.
Lui Bolin,(Ser ni honom?)


Även jag har besökt den otroliga kinesiska muren.
Hoppas ni får en fantastisk dag!
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0