Lördagsmys

Då jag var hemma själv i går, och vi inte kunde ha något vidare fredagsmys, så passade vi på att mysa och lyxa till det extra idag i stället när vi var hemma båda två.  Först har vi haft en fantastik dag på stranden nere vid Sickla sjö, enda nackdelen är att det verkligen kryllar av barn där med sina småtokiga föräldrar. Kan inte annat än att skratta lite för mig själv över allt föräldrarna gör för att sina barn ska ha det bästa, och den tävling som finns mellan föräldrarna på stranden. Kanske är jag själv så en dag? Nog om det, jag följer dagligen den här bloggen, som är min mammas kusins tjej, (långsökt), men den är helt fantastik och Kristina är lite av min förebild. Ibland får min sambo påminna mig om att jag inte kan göra allt som hon gör. Fast hennes laxburgare kunde jag iallafall få göra. Det smakade mer än gott, och att dessa kommer hamna på min matlista igen är säkert.  De var enkla och göra, samtidigt som det kändes lyxigt och väldigt gott. Vi serverade dom på rostatbröd med sallad och sås.
Bilden och receptet är lånat från Kristinas blogg.

Nej jag är helt slut, efter att grannen startade efterfest i sin lägenhet  i natt runt 03:00, och höll mig vaken i tre timmar. Så tror faktiskt jag ska krypa ner i sängen nu så jag är pigg och glad i morgon.  Planerna i morgon är att möta några kompisar på söder för en fika, handla inför vecka, och läsa det sista inför skolan som drar igång på måndag.
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0