torsdagsmorgon

Idag blev det en ganska tidigt morgon, sambons klockan ringde vid 7, vilket är tidigt för oss studenter. (Faster jag vet att du går upp vid 3 men det är sjukligt tidigt). Tvättkorgen var överfull så jag bokade en tid nu på morgonen vilket är anledningen till att jag är vaken. Jag är så nöjd med mathems matkasse, det är så GOTT! I tisdags lagade David helgrillad lax med mangosalsan och mangosalsan var väldigt väldigt god.
Här kommer receptet på mangosalsan:
Skala mangon med en kniv och skär bort köttet från kärnan. Tärna mangon i fina tärningar. Hacka en halv rödlök fint och gör likadant med en tomat. Hacka en halv kruka persilja och bland allt i en stor bunke. Krydda med 1 krm salt, 1 krm peppar, 1 msk olivolja, 1 tsk rödvinsvinäger, 1 pressad vitlöksklyfta.
Färdig att servera!

Den här torsdagen ska jag plugga en heldel, just nu läser vi om vräkningar i samhället från 1870 talet -nu. Vi klagar över bostadssituationen idag och visst den är långt ifrån helt fungerande men vi ska vara tacksamma för att det har blivit bättre än på 1800-talet och fattigsverige. Ursch så människor tvingades att leva på den tiden. Men jag blev chockerad över att det fortfarande är relativt många vräkningar, ca 2 stycken per dag.
" Det sista man vill göra är att lyfta ut en person från sin borg"
- Anders Lässman,kronoinspektör

Ikväll tänkte jag träna piloxing med min favorit instruktör Marika, jag verkligen längtar!
Men nu ska jag ta och bädda sängen sen köra igång med läsandet.
Trevlig torsdag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0