Majblomma

Idag på eftermiddagen fick jag ett samtal från min underbart omtänksamma kusin Ville. Han berättade stolt att han säljer majblommor och undrade vänligt om jag var intresserad av att köpa en, klart att jag ska göra det! Som kusin får man ställa upp på att köpa både jultidningar och majblommor så det fanns ingen tvekan om den saken och det rörde sig inte om några pengar heller för den delen. Ville älskar att sälja, jultidningar säljer han i massor och får väldigt mycket pengar till att köpa sig en fin julklapp till sig själv, att han är skicklig och charmig finns det inga tvivel om.  Idag blev jag nästan lite tårögd över vilken underbar kusin jag har, han kämpar och ringer runt till släkt och vänner för att sälja majblommor i syfte att samla in pengar till barn i hans närområde som har det tuffare ekonomiskt än han själv. Så att dessa barn ska ha möjlighet till ett par skor, möjligt att betala medlemsasvigiften till fotbollen eller till allt annat som barn kan tänkas behövas. Så fint av honom, han får 10 % av det han säljer vilken är ingenting men eftersom att han vet att den övriga summan kommer gå till något bra så är jag säker på att han kommer försöka sälja så mycket som bara möjligt. Han har ett hjärta av guld den killen!

Om någon är intresserad av att sponsra behövande barn i vintrosa hör av dig så ska jag förmedla det vidare till Ville!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0