Första rundan


Här har det varit tyst den senaste tiden, det är konstigt det där med bloggande det går som i vågar, blogga mycket kontra blogga ingenting.

I fredags blev det årets första löprunda utomhus. Jag hade bestämt mig för att öka tempot en aning då jag haft en förmåga att småtrippa lite på samma ställe i syfte att inte bli lika trött. När min kära sambo gjorde mig uppmärksam på detta så ändrades min taktik. Så igår ökade jag tempot en aning, övade mycket på andningen och att få ett tryck i benen. Det gick över förväntan, även om det alltid är tufft första gången i spåret.  Jag klarade att springa hela rundan 2,5 km inte speciellt långt för det flesta men för mig är det relativt långt för att springa är ingen direkt höjdare på det. Däremot ska jag erkänna att jag är betydligt mycket bättre på att springa på löpbandet, utomhus har jag något hjärnspöke som intalar mig om att det jag håller på med är sjukt jobbigt och att jag borde börja gå.

I lördags kom mamma och pappa Aalar på besök, vi gick runt på stan och kollade på folk och i affären. Att det kan vara så himla kul att kolla i folk, att lite i smyg få snegla på olika klädstilar få inspiration till något man själv skulle vilja ha, förvånas över att vissa klär sig osv. ja ni vet väl själva tror inte att jag är ensam om den aktiviteten. När vi kom hem från stan gick vi en promenad till skogsområdet där jag bor, och Aalar blev imponderad över utegymmet som finns där. På kvällen lagade vi mat och kollade på Varg Veum(norges motsvarighet till beck).

I går, hade jag och min kära sambo en helt underbar söndag. Solen sken hela dagen här i Stockholm. Vi tog cyklarna till söderbysjön? tror jag det heter, en sjö i Nacka reservatet och grillade korv och njöt av solen i fyra underbara timmar. Vi brände oss båda på kinderna och näsan av solen och idag är faktiskt något brunare än i lördags :).

Jag hoppas att ni haft en lika underbar helg som jag har haft!
Trevlig vecka!
oh just ja vet ni vad, i dag kommer min matkasse från Mathem, otroligt spännande tycker jag. Lovar att upptadera om huruvida jag gillar den eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0