När det helt plötsligt inte blir som man har tänkt sig...

Nej, det blev inte riktigt som vi hade tänkt det. Jag är väldigt väldigt väldigt dålig på att hantera oförberedda saker speciellt det tråkiga saker som kan inträffa i livets hårda skola. Idag känns det bättre än det senaste två dagarna men behöver nog några dagar till på mig för att det ska kännas bra. Samtidigt har det inte hänt någonting än, så att jag har varit så här ledsen under dessa dagar är egentligen bara utifall gråt. Kanske är jag väldigt bortskämd och haft det för bra för att vara sant under den här tiden och kanske borde man väntat sig att det skulle vända, men har det verkligen vänt sig till något sämre?

Jaja till det som har hänt, vi hyr den lägenheten vi bor i idag i andrahand dock utav Davids Moster, ett relativt säkert kort trodde vi fram till i onsdags. Nu ska Davids moster inte längre stå på förstahandskontraktet utan en tjej som snart går ut gymnasiet. Det sägs att hon inte vill bo i lägenheten på säkert 2 -3 år och då blir det ingen skillnad för oss vi kommer att få bo kvar här i den älskade lägenheten. Däremot är det inte heller säkert att hon inte vill ha lägenheten och då får vi ta våra möbler och flytta på tre månader. Så är läget när man bor i bostadsbrist staden Stockholm och bor i andrahand.  Vi har hittat lösningar väldigt bra sådana och det kommer att ordna sig, det känns bara lite tungt och kom mer eller mindre som en chock.

Nu är det helg igen snart ska till skolan idag på en föreläsning i två timmar men innan det blir det att läsa massor. Har en bok kvar, hemtentan delas ut idag och ska vara inlämnad på torsdag nästa vecka och jag se till att göra ett arbete om Mimers arbetsmiljö och måste därför förbereda intervju frågor till det tills på måndag. Låter det som att jag vet vad jag ska göra i helgen? Något ni inte visste är att jag faktiskt ska åka till min älskade mamma, och ska hälsa på mormor och gammelmormor och pappa jag saknar min familj.

Trevlig helg


Bilden är tagen från: http://swescrapbook.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0