Far och dotter!

Ni som känner mig, vet att mina biologiska föräldrar inte lever tillsammans utan att båda mina föräldrar har nya och lever två helt separata liv ifrån varandra. Det har för mig aldrig varit några bekymmer, det finns en del som säger att ett barn är lyckligast om man lever tillsammans med båda sina föräldrar.
Det argumentet kan jag inte riktigt förstå för 4 föräldrar är väl bättre än 2?

Däremot så har jag aldrig haft något toppen relation till min pappa, det är någonting som vi båda två är skyldiga till, tiden rinner ifrån oss och vi har varit dåliga på att prioritera varandra framför en stressig vardag.

Efter att jag åkte iväg på resan så har vår relation blivit mycket bättre, och idag har jag haft en otroligt mysig kväll tillsammans med min pappa. Han kom förbi och hälsade på i min och Davids lägenhet, sen åkte vi iväg och skulle äta middag. Vi började med att försöka hitta någonting vid globen, men det var tydligen AIK match där och alla globens matstället var proppade med AIK suportrar. Så vi begav oss in emot Skanstull istället och hittade en mysig italienskrestaurang och avnjöt en italienskpasta med räkor, svart kaviar och avokado. MUMMA!

Sen var tyvärr pappa tvungen att jobba lite till, och begav sig då till sitt hotell vid kungens kurva.
Det var en väldigt lyckad och mysig torsdagskväll.

Jag fick också reda på att jag fick jobbet på Mcdonalds Vasagatan. Oj nej jag har nog inte bloggat om mina tankar kring jobb, jag skrev för några dagar sedan tror jag att jag har fått en arbetsintervju på IKEA, men har efter många om och men bestämt mig för att tacka nej till att gå på intervjuen eftersom att jag känner att jag inte vill tillbringa min sommar utan David, familj och vänner.

Så jag pratade med Amanda, en gammal kollega på Mcdonalds Erikslund, som nu är resturangchef på Vasagatan, och det var inga problem med att jag skulle få arbeta där heltid i sommar istället. Det är verkligen det bästa som kunde hända just nu, jag slipper oroa mig för jobb och kan därför satsa 100% skolan nu innan sommlovet drar igång. Så det blir en Mcdonaldssommar igen, men vad gör det? Jag vet ju hur det fungerar!

Sen vart det helt plötsligt julafton idag, pappa hade med sig mina julklappar från Faster.
Jag fick två sötnosar inslaget i ett packet, dvs fotografier på mina kusiner. Synd att det inte var dom som var inslagna saknar så att pussa på dom. Men jag ska vara barnvakt åt Figge sista maj, längtar :).

Så fick jag min kärlekstext som jag ska sätta på vägen, åh den är så vacker. Undra bara vart jag ska ha den?

En jättefin ljusstake, en komihåg kalender och en kokbok.
Faster är toppen på att pricka in dom perfekta julklapparna.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0