Luftslotten som sprängdes!

Helt klart godkänd!
Jo det måste jag säga, men tyvärr är det alltid så att har du läst böckerna blir filmerna aldrig lika bra. Det är så mycket delar som tas bort,  den största missen i den här filmen var nog registreingsskylten på bilen. Jag får vända mig till er som har läst böckerna och sätt filmerna, ni vet att anledningen till att Mikael Blomqvist upptäcker att han har span på sig är för att han reagerar på registeringskylten på bilen som har nr KAB - Karl Axel Bodin, i filmen hade bilen ett helt annat reg nr som dom faktiskt zomar inte under filmen. En onödig miss som inte hade varit så svårt att klämma dit, men inte gjorde den missen att filmen inte var sevärd.
Jag har nu sätt alla tre filmerna och måste nog säga att det tredje filmen är min klara favorit.
Favorit boken är nog endå den första, för er som varken har sätt eller läst Stieg Larsson triologin, det är ett måste. Stieg Larsson har verkligen lyckats!

Jag önskar att Lisbeth Salander fanns på riktigt, häfftigare tjej får man nog leta efter!




 

När jag endå är igång med filmtemat kan jag lika gärna fortsätta. Mina senaste 3 söndagskvällar har jag tillbringat framför kanal 4, som har visat filmer/ serie om Johan Falk. Shit dom är verkligen bra, jag har aldrig sätt dom förut, hade inte en tanke på att dom skulle finnas att hyra på videoaffären, jag trodde dom var nya men ikke. Fast det spelar ingen roll dom är bra, riktigt bra. Till min stora förtvivlan insåg jag i dag att det inte blir någon Johan Falk i morgon kväll, det blir en Wallander istället. Jag hoppas verkligen att Johan Falk och gänget är tillbaka igen nästa vecka, annars blir det nog att traska iväg och hyra dom övriga 3 filmerna som skulle ha visats på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0