Börjar känna mig hemma!

Nu har vi flyttat in på Hammarbyhöjden i Stockholm. Lägenheten blev exakt som jag drömde om, ljus och stilren :).  Jag trivs verkligen jättebra, trots att det är en stor förändring att komma från 4 månaders resande till att bo i en lägenhet i Stockholm. 

David jobbar heltid i Västerås nu ut januari så det bli ganska mycket tid försig själv, vilket var helt hemskt dom första dagarna. Jag är ju van att ha han vid min sida hela tiden, men nu börjar jag vänja mig och kan faktiskt slappna av med en kopp kaffe och en bra bok utan att ens fundera över att jag är själv. Såklart ser jag jätte mycket ifram emot att han kommer hem i morgon fredag!

Att bo i en helt främmande stad, ja för mig känns Stockholm ganska främmande. Visst har man varit  här några gånger och shoppat ine i centrum men det är inte ofta man är ute i förorterna, och dom är många. Jag har lärt mig hur jag tar mig till skolan, de var inte så krånligt men lite läskigt första gången var det allt.

Skolan har börjat, Shit, vad campus området vid Stockholms Univeristet är stort. Jag kunde ana att det skulle vara större än Wenströmska men inte att det skulle vara så groteskt stort. Tar nog sin tid innan man lär sig hitta där utan karta.

För er som inte vet ska jag läsa något som heter Arbetsmarknadskunskap med Managment 1, vilket är en kurs på 30 hp. Just nu läser jag Arbetsjuridik 7,5 hp, första tentan är redan om 3 veckor så håll i hatten här går det undan.

Jag har hittat ett gym. Jag ska börja träna på SATS i globen, det var ett helt okej gym lagom stort och en del timmar som jag tror ska passa mig. Jag var på cykling i förrgår ett kanon pass! Det tar ca 30 minuter att gå från oss till globencentrum, så gymmet ligger någorlunda i närheten.

Idag har jag varit ute på en promenad i området för att se mig omkring. Hammarbyhöjden är ett lugnt område, där jag stormtrivs. Det känns verkligen inte som om man bor i Stockholm. Vi har ett stort grönområde precis brevid oss där det säkert kan bli än och annan picknick i sommar. Fina löparspår finns inärheten, och slänger du dig på cykeln ska det finnas en vik i området där du kan bada på sommaren. Det här kommer bli perfekt!




Här bor vi!



Min älsklingstapet, som idag sitter i vår hall!



Såhär vackert är det utan för vårat fönster.



Jag, på väg till Konsum som är vår närmaste butik.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej!

Vilken fin blogg du har!

Kul att kika in här och läsa lite om dig och ditt liv :)

Det var jättetrevligt att "pratas vid" tidigare idag.

Hoppas att vi kan ta upp kontakten igen, vore superkul..

Ha det nu så bra!

2010-01-14 @ 18:11:50
URL: http://carolinewikstrom.webblogg.se/
Postat av: Kusin Andreas

Sara! Jag visste inte att ni hade flyttat! Shit va najs :) Det verkar som lägenheten blev precis som ni ville ha den också!



Hoppas ni kommer trivas och att du inte pluggar ihjäl dig! Hälsa från mig!



Kram Mr Olsson (och Kristina och Darth Vidar)

2010-01-15 @ 01:30:00
Postat av: Mig

Hej Kusin Andreas! Jo du här går det undan:) Jag kommer väldigt gärna och hälsar på er på stocken så fort jag har slamrat ihop en peng till biljeten:)

Nej ingen risk att jag pluggar ihjäl mig, arbetsjuridik spännande?

Kram till er alla

2010-01-15 @ 15:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0