Livet jag lever!

Förlåt mig, jag vet att jag är dålig på att skriva nu förtiden men jag ska pröva att skärpa mig.
Allting är som vanligt, jag pluggar och pluggar arbetslagar och drömmer och drömmer om att snart få åka ut och resa igen. Jag saknar det verkligen, att få vakna upp på morgonen och se att solen skiner och att jag har en dag som jag kan göra exakt vad jag vill. Att det inte finns några måsten, att ta dagen som den kommer och att ständigt överraskas över vackra platser. Men tyvär jag är ganska långt borta ifrån det just nu, nej tok heller mitt liv är inte alls dåligt. Jag har ju för sjutton fått rest jorden runt i 4 månader och har nu en lägenhet i centrala Stockholm. Så igentligen är jag oförskämd som sitter här och bekymmrar mig lite för att jag har så mycket i skolan.

Men det är faktiskt tufft, tuffare än vad jag trodde, men det är samtidigt roligt, mycket roligare än vad jag trodde. Det känns som om jag så smått börjar komma in i att studera på univeristet, det känns inte längre livsfarligt att behöva läsa i 8 timmar, det känns inte längre dötråkigt att sitta på en föreläsning i 6 timmar. Jag börjar hitta i skolan, jag har börjat tagit med mig matlåda och ah, jag börjar bli en student på riktigt.

Det enda som jag fortfarande tycker är jobbigt är den ständiga trängseln i t-banan, att man alltid ska behöva stå som en packadsill och bli ni vet så där lagom svettig i nacken och har man otur får man sig en tjollabengare någonstans också. Kanske kommer jag aldrig att gilla Stockholm så där jättemycket, eller så är det bara en vanesak.

David jobbar i Västerås 2 dagar i veckan, vilket innebär att vi är särbo dom dagarna. Det är ibland lite läskigt att behöva gå och lägga sig själv, och det är jobbigt att laga mat åt sig själv och dötråkigt att behöva äta själv. Fast på nått sätt lär jag mig säkert någonting av det också, kanske hur det är bo själv. Jag ville pröva det också och jag har egentligen sagt att när jag flyttar hemifrån ska jag bo själv första gången. Men ursch nu är jag oförskämd igen, det finns faktiskt dom som bor själva jämt!

Nu sitter jag i skolan och "pluggar" det syns va? Nej jag har tagit mig en liten rast efter 6 timmars pluggande och köpte mig en kopp te, jag älskar te med mjölk och lite socker! Dagens höjdpunkt!


Tips: Prova Willys Mansana Chai te, en riktigt tiopoängare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0