Det går faktiskt att plugga hemma med mig!

- Älskling, det går faktiskt att plugga hemma med mig! (sara till david)
- Ja, ibland när du har någonting att göra annars är du bara jobbig. (david till sara)
Idag var det en sådan där dag när jag inte var jobbig eftersom att jag hade någonting att göra, nämligen hemtenta. Jag och älsklis har suttit och pluggat hela dagen på var sin sida om borden och varit väldigt flitiga. Nu ska de snart traskas iväg i snön till träningen, core och cykling står på schemat. Kanske är det så att träningsvärken i magen och benen blir bättre, vi får verkligen hoppas eftersom att de gör ont efter träningen igår.
Det är riktigt mysigt att promenera till träningen nu förtiden när alla fönster är prydda med julstjärnor och ljusstakar, tomtar och änglar. Julen är i mina ögon helt underbar, och att vi har så mycket snö är fantastiskt. När jag sitter i soffan i vardagsrummet och kikar ut genom fönstret känns det som som jag är i ett enda stort vinterland(vilket jag också är). Helt underbart. Jag ligger något efter i julhandeln och det enda som inhandlats är en julklapp till min älskade mamma, blev du nyfiken nu?
Nej nu ska jag på med mössa, vantar och halsduk och traska till träningen, i helgen kommer min älskade underbara vän Malin, med sin kära <3. OM nu inte Peter ska åka och spela lite boll i England, vi får hoppas på att agenterna inte väljer den här helgen.  Längtar så efter henne, hon är mitt lilla energiknippe och vad passar bättre än lite extra energi i julmörkret. Är det så att de inte kan komma, kommer i stället min älskade mamma och det funkar exakt lika bra, så att min kommande helg kommer bli lyckad finns det inga tvivel om.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0