Ägna all tid åt varandra

Fredag eftermiddag och ögonen känns som om det vore fulla med grus. En vecka med många tidiga mornar och med allmänt grått och trist väder har satt sina fotspår. Veckans sista föreläsning är avklarad och just nu sitter jag bara och väntar på att den första maskinen tvätt ska snurra klart i tvättmaskinen och sen ska jag kanske unna mig en eftermiddagslur. Känns som om jag kan behöva det just nu.

Jag längtar så efter att få uppleva något nytt, åka på semester kanske, en långresa, Indien hade kanske varit något, eller varför inte åka till de land vi pratar om varje dag och saknar båda två här hemma, Kina. Jag tror det kryper rätt rejält i de tjugo resefingrarna som finns här hemma, med andra ord vi börjar båda längta bort från vardagen. En vardag som de verkligen inte är något fel på, vi stortrivs i den nya lägenheten, skolan och allt vardagen inkluderar. Men jag skulle vilja ha en tid utan måsten och där vi kan lägga all fokus på varandra, istället för att den tiden jag helst vill ge sambon ska behövas delas med så mkt annat.

Jaja lite fredagstankar. Nu ska jag slurpa i mig lite mer kaffe sen tror jag att tvätten snurrat klart. Trevlig helg till er.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0