Stockholm är kaos!

Stockholm är KAOS! Okej det är Sveriges huvudstad man räknar med att det ska vara mycket folk. Fast något jag nog aldrig kommer att förstå det är varför folk trängs, knuffas och visar noll hänsyn till andra människor.

Idag när jag står vid Slussen och väntar på T-banan till Univeristet kommer det ett gäng killar runt 16 års åldern, och sparkar bort en gammal farbros käpp, så han håller på att ramla på rumpan. Den här gamla farbrorn är väldigt tafflig pluss att han har matkasse och biblioteksböcker med sig. Han har problem med att ta upp sin käpp igen och ser dig förtvilat omkring om något kan hjälpa honom att ta upp hans käpp. Klockan är nu runt 08.00 och det är fullt med folk vid t-banan men INGEN i närheten hjälper den stackars farbrorn. Så jag som står och väntar på ett tåg i fel riktning ca 500 meter i från den här farbrorn får gå och hjälpa honom att ta upp sin käpp. Jag gjorde det så gärna men det är för mig ofattbart att ingen, verkligen ingen kunde hjälpa den stackars mann som stod och bad om hjälp, och det är för mig också ofattbart att man som ungdomar har blivit så dåligt uppfostrade att dom tycker det är kul att förstöra någons morgon på det sättet.
Skärpning folket!

När jag sedan är på väg hem från skolan och står och väntar på T-banan hem till mig, väcks jag av den tanken att alla knuffas för att ta sig fram. Det är tydligen viktigt att ta sig in i tåget först, helst innan dom som ska av på stationen har lyckats stiga ur. Jag tänkte att det måste vara hur lätt som helst att bli nerknuffat på rälsen, och så tänkte jag på om någon har dött någon gång. Sen när jag kommer hem hör jag på nyheterna att det är en 14-årig pojke som har blivit påkört av ett tåg på rosslagsbanan. Fy vad hemsk, mina tankar går till den här pojkens familj och vänner.

Mamma som varnade mig idag för att jag inte skulle gå för nära rälsen, Tack!










Kommentarer
Postat av: Kusin Andreas

Det e bra Sara. Hoppas farbron bidde glad. Plugga på! :)

2010-01-22 @ 10:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0