Utförsäljning

I går var det allt annat än roligt att vara gravid. Tårarna sprutade högt och lågt, i bland samtidigt som jag skrattade. Jag sov bort nästintill hela dagen. Den dagen lämnar jag bakom mig fortare än kvickt och gläds åt att den här dagen hitills varit betydligt bättre.  Detta trots att jag låg vaken ungefär fyra timmar i natt. Jag åt frukost före gryningen och läste i min bok när klockan var mitt i natten. Gravidhormonerna spelade mig ett rejält spratt denna natt.
 
Jag kände mig trots detta betydligt mycket piggare i dag än vad jag gjorde i går. Så på förmiddagen drog jag med mig svärmor på äventyr. Vi satt oss i bilen och åkte ut till Haninge för att gå på utförsäljning. Den här gången var det Livly som hade utförsäljning.
 
 
 
Brevid vårt kontor i Birger Jarlspassagen ligger det en fantastiskt liten Livly butik som jag tvingats passera nästintill dagligen under dessa nio månader som gravid. Jag har sneglat, drömt och önskat mig. Samtidigt som den där vettiga i mig (som ibland tittar fram) talat om för mig att lägga 300 kronor på en body i strl new born är fullkomliga dumheter. Den vettiga i mig har vunnit varje gång jag besökt den fina Livly butiken. 
 
Däremot såg jag mina chanser i dag, 50 - 80 % utlovades och oj så mycket fint det fanns. Det var lagom med folk, inte alls så där hysteriskt som vissa utförsäljningar kan vara. Detta slutade med att jag stolt gick därifrån med en påse fylld med kläder i storleken new born och 1-3 månader för samma peng som jag antaligen bara hade fått två plagg i den där fina butiken i Birgers Jarlspassagen. 
 
 
 
Jag kommer nog att behöva byta kläder på vårt knyte inte bara en, inte heller två eller tre gånger per dag för att jag ska hinna använda alla fina kläder som hon har. Sådan mor sådan dotter och det måste ju märkas att hon har en mamma som arbetar i klädbranschen. Fel vore det annars. 
 
Trevlig helg önskar jag er, och jag önskar mig själv att vi blir med bebis innan den här helgen är slut.
 
Kram. ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0