Inte framme

 
Jag tror att jag någorlunda har hittat mig själv. I allafall vissa dagar. Några dagar lite mer inklistrad och tillgjorda än andra. Men till största del vet jag vem jag är.
 
Jag är en person som kan arbeta hundrafemtioprocent men också vara hundrafemtioprocent off. Ledig, jag menar hur svårt kan det vara. Att tillbringa dagar med att göra ingenting alls. Att få strosa runt i pyamasen oförskämt länge. Att få läsa ut alla böcker jag för länge sedan påbörjade. Promenera i min ensamhet med favoritlåten på repeat i öronen. Sova mitt på dagen. Fotografera samma vy onödigt länge för att hitta den perfeka vinkeln. Men jag ska berätta för er att det är en jäkla utmaning. Inte att vara ledig i sig, det löste sig genom att snällt be om en signatur på ett tjänstedighetsintyg. Utmaningen är att hitta njutningen i att vara ledig. Ledigheten stressar mig mer än arbetet på hundrafemtioprocent.
 
Jag försöker så gott jag kan att vara ledig. Meditera har jag hört ska vara bra för att lyckas varva ner. Sätter mig sådär fånigt med benen i kors och här ska jag sitta i fem minuter, tyst och försöka föra tanken till ingenting. 
Fem minuter var enligt google den rekommenderade tiden för nybörjare. Det här fixar jag lärt hör jag mitt ego säga. Efter 1 minut och 25 sekunder tänker jag, oj måste glömt att ställa klockan på de där nybörjarminuterna. Men nej, jag klarade inte av att göra ingenting i mer än 1 minut och 25 sekunder. 
 
En av förhoppningarna med mina 3 månader av ledighet är att kunna bli sådär skönt off. Att kunna njuta av friheten av att bara vara jag, och inte behöva ständigt aktivitet runt omkring mig. Idag är jag inte framme. Förmodligen kommer jag inte ens halvvägs, men kanske kommer jag inom en snar framtid stundvis kunna uppleva friheten av att bara vara jag.  Att jag i uppelvelsen av den friheten är i ett land där jag är så vilse kommer då längre inte ha någon betydelse. 
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Madde

Meditation är svårt! =) Prova avslappning om det går bättre. Finns röststyrda avslappningsövningar som är runt 10 min långa, det tycker jag är en bra start för att hitta fokus och inre lugn. Googla eller leta på spotify. Lycka till! =)

2014-03-12 @ 13:18:11
URL: http://maddiestraining.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0